چگونه به دماوند سفر کنیم؟ +دانلود ویدئو

در این ویدئو هیجان انگیز به شما نشان می دهیم که چگونه خود را برای صعود به کوه دماوند آماده کنید و به تماشای زیبایی های این کوه بنشینید. با سلوچ همراه باشید… چگونه به دماوند سفر کنیم؟
دانلود ویدئو با کیفیت: 148p  .240p.  . 360p. 480p .720p

چگونه به دماوند سفر کنیم؟

کوه دماوند در ۹۰ کیلومتری شمال شرقی تهران و ۷۵ کیلومتری جنوب غربی شهر آمل در البرز مرکزی و بخش لاریجان استان مازندران  قرار دارد و جاده توریستی هراز که تهران را به مازندران متصل می سازد از نزدیکی آن عبور می کند . چگونه به دماوند سفر کنیم؟

قله دماوند به ارتفاع ۵۶۷۱ متر، بعنوان بام ایران و با شهرتی جهانی یکی از منحصر بفرد ترین جاذبه های طبیعی ایران بشمار می رود. همچنین بلندترین شیب را در بین قله های آتشفشانی دنیا دارد که این کوه را در رده ی دوازدهم بلندترین قله های دنیا از نظر ارتفاع نسبی قرار میدهد. در عین حال دماوند بعنوان بلندترین قله مخروطی جهان کم‌گذرترین قله مخروطی جهان توسط کوهنوردان خارجی  به‌شمار می‌رود. چگونه به دماوند سفر کنیم؟

مسیر دسترسی به کوه دماوند

اگر قصد استفاده از اتوموبیل شخصی خودرا دارید باید از شهر تهران به سمت آمل حرکت نمایید و وارد جاده هراز شوید . پس از عبور از پلور، گزنک، تونل وانا، بایجان و پاسگاه ،  در سمت چپ جاده خروجی روستای ناندل واقع گردیده است . بعد از پاسگاه بایجان و عبور از تونل شماره ۸ ،  در سمپ چپ تابلویی در اول مسیر وجود دارد که نوشته شده به سمت خانه کوهنورد ناندل . این خروجی نه چندان هموار، ۱۶ کیلومتر تا روستای حاجی دلا، ۱۸ کیلومتر تا میان ده و ۱۹ کیلومتر تا ناندل فاصله دارد مسیر را با سرعت مطمن طی نمایید و در نهایت به روستای بسیار زیبای ناندل در ارتفاع حدود ۲۷۰۰ متری برسید.

بیشتر بخوانید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.