غذاها برای تقویت تاندون و رباط

چند هفته پیش، انگشت دوستم دچار پیچ خوردگی شد(تقویت تاندون دست). ما کاملا مطمئن نبودیم که او با انگشتش چه کاری انجام داده است، اما او هنگام باز و بسته کردن انگشتش درد شدیدی در کف دست خود احساس می کرد.

من چند ساعت آنلاین به دنبال پیدا کردن یک تشخیص احتمالی بودم و در نهایت یک مقاله خوب در climbing.com به نام ترمیم انگشت یافتم.

این مقاله خاص مناسب بود چرا که نشانه های مختلف و علائم ۳ جراحت انگشت بسیار رایج ( قرقره A2، تاندون فلکسور و رباط جانبی) را بیان می کرد. این به من کمک کرد یک برنامه ی ریکاوری را تدوین و فرمول بندی کنم، اما قبل از این که به آن بپردازم، اجازه دهید اصول اولیه را بیان کنم.

تقویت تاندون

تاندون چیست؟(تقویت تاندون)

عضلات تمایل به درگیر شدن در انجام تمرین هنگام تغذیه ورزشی و ریکاوری دارند، اما اگر تا کنون یک انگشتتان زخمی شده، پس شما متوجه شده اید که ماهیچه هایتان بدون تاندون ها و رباط های شما کاملا ناکارآمد می باشند.

تاندون ها دسته ضخیمی از کلاژن هستند که عضله را به استخوان متصل کرده و اجازه حرکت به آن می دهند، در حالی که رباط ها دسته انعطاف پذیری از کلاژن هستند که استخوان را به استخوان متصل کرده و از مفاصل شما محافظت می کنند.

آن ها وظایف تقریبا متفاوتی در بدن دارند، اما آن ها هر دو شکلی از بافت همبند ساخته شده از کلاژن، الاستین، پروتئوگلیکان (زنجیره ای از قندهای متصل به پروتئین)، و مواد معدنی مانند مس، منگنز و کلسیم هستند.

غذاهایی که تاندون ها و رباط های شما را تقویت می کنند (تقویت تاندون):

ماده مغذی منابع غذایی
ویتامین c فلفل دلمه ای، گیاه گوواوا، کلم پیچ، شلغم، کیوی، کلم بروکلی، انواع توت ها، انواع پرتقال ها، گریپ فروت
فلز منگنز نرم تنان، فندق، گردوی آمریکایی، گردو، دانه کدو تنبل، دانه های چیا، دانه های کتان، توفو، تمپه، لوبیا، اسفناج، آناناس
ویتامین B6 نخود، ماهی سالمون، مرغ، بوقلمون، سیب زمینی، دانه های آفتابگردان، اسفناج، موز
ویتامین B12 نرم تنان، قزل آلا، سالمون، گوشت، تخم مرغ، غلات غنی شده، شیر غنی شده سویا
فلز منیزیم اسفناج، بادام، بادام زمینی، کاشو، شیر سویا، لوبیا سیاه، آووکادو
فلز روی صدف، گوشت گاو، خرچنگ، گوشت خوک، لوبیای پخته، مرغ، کاشو، نخود

اکثر قسمت های بافت همبند شامل یک پروتئین است که با نام کلاژن شناخته می شود. به منظور تولید کلاژن، بدن شما به ویتامین C و منگنز معدنی نیاز دارد.

ویتامین های B6 و  B12به انجام وظیفه ی عصب و شکل گیری اسیدهای آمینه کمک می کنند. اسیدهای آمینه بلوک های سازنده یی از جنس پروتئین هستند، که در شکل دادن عضلات، تاندون ها و رباط ها استفاده می شوند.

این ویتامین های B عمدتا در محصولات حیوانی یافت می شوند، اما شما همچنین می توانید آن ها را در یک مولتی ویتامین و یا ویتامین B کمپلکس پیدا کنید. اگر شما تصمیم به مصرف یک مکمل دارید، به دنبال متیل کوبالامین (B12) و پیریدوکسال-۵-فسفات (B6)، اشکال فعال این ویتامین باشید.

منیزیم یک ماده معدنی است که به آرامش عضلات، شکل گیری استخوان، و سنتز پروتئین کمک می کند؛ و می توان آن را در یک مولتی ویتامین استاندارد پیدا کرد، و یا از خودش گرفت.

روی ماده ی معدنی دیگری است که به سنتز پروتئین و تشکیل بافت، و همچنین پشتیبانی سیستم ایمنی کمک می کند.

همانطور که می بینید، مصرف انواع میوه ها و سبزیجات بهترین راه برای حصول اطمینان از این مطلب است که بدن شما تمام مواد مغذیی را که تاندون ها و رباط های شما به آن نیاز دارد به دست می آورد.

تقویت تاندون

توانبخشی انگشت(تقویت تاندون)

دکتر J همچنین توصیه می کند که اگر درد غیر قابل تحمل است پیچش در عضلات چین دار خود را کاهش دهید، از کرم سنفیتون استفاده کنید، و شروع به مصرف استامینوفن کنید.

این بهترین روش برای پرهیز از NSAIDS هایی مثل ایبوپروفن و آسپرین است زیرا آن ها می توانند به پوشش روده تان آسیب برسانند و سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کنند، که این مسئله می تواند سرعت درمان را کندتر کند.

اگر گنجاندن این مواد غذایی در رژیم غذاییتان برای شما مشکل است، همچنین می توانید رژیم غذایی خود را با این مواد مغذی با در نظر گرفتن LigaPlex یک (برای نگهداری)، LigaPlex دو (برای آسیب حاد) و پپتیدهای کلاژن پروتئین های حیاتی ( برای نگهداری و یا آسیب حاد) تکمیل کنید.

سالاد کلم برای تقویت انگشت(تقویت تاندون)

ترکیبات :

–  ۱ دسته بزرگ کلم

–  ۱ عدد آناناس، پوست کنده و تکه تکه شده

–  ۲ عدد آووکادو کوچک

–  ۴/۱ فنجان دانه آفتابگردان

–  ۴/۱ فنجان آلبالو خشک ترش

–  ۴/۱ فنجان روغن زیتون

–  ۳ قاشق غذاخوری آب لیمو

–  ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب (اختیاری)

–  مقدار کمی نارگیل خرد شده شیرین نشده

دستورالعمل ها(تقویت تاندون) :

۱- کلم پیچ را بشوئید و ساقه را از برگ کلم جدا کنید.

۲- برگ کلم را به صورت تکه های کوچک خورد کنید و در کاسه بزرگ قرار دهید.

۳- کلم را ماساژ دهید تا برگ ها نرم و تیره رنگ شوند.

۴- مواد باقی مانده را اضافه کنید و لذت ببرید!

۵- اکنون به صورت دلخواه پروتئین های بالا را در اختیار دارید.

تقویت تاندون

مترجم : علی کفائی

منبع : لینک

 

چگونه از بروز آسیب به عضلات دست پیشگیری کنیم؟

سلوچ در یک نما

8 دیدگاه در “غذاها برای تقویت تاندون و رباط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *