چهار نکته برای سلامتی در سفر و مسابقات

اگر شما یک سفر و یا کمپینگ یا مسابقه در پیش رو دارید، زمان آن است که در مورد سلامتی خود به فکر بیفتید(سلامتی در سفر). حداقل ۲ هفته قبل از رویداد خود، شروع به توجه به چیزهای کوچک کنید : خواب، هیدراتاسیون، رژیم غذایی و مکمل ها، و تمرینات.

خواب (چهار نکته برای سلامتی در سفر و مسابقات)

خواب یکی از مهم ترین زمان ها برای بدن شما است تا نیروی تازه ای بدست آورده و آسیب هایی که در طول روز رخ می دهد را رفع نمایید. اگر شما کمبود خواب دارید، سیستم ایمنی بدن شما آسیب خواهد دید، و در نهایت بیماری سر تا پای بدن شما را فرا خواهد گرفت. این لطف را در حق خودتان کرده و در طول شب به اندازه ی کافی بخوابید. اگر شما با به خواب رفتن در شب مشکل دارید، از این ۵ راه برای سریع تر و عمیق تر به خواب رفتن استفاده کنید.

هیدراتاسیون(سلامتی در سفر)

هیدراتاسیون یکی دیگر از عوامل بزرگ در سالم ماندن است. اگر شما اجازه تغییر و تحرک را به هیدراتاسیون خود می دهید، اکنون زمان تمرکز دوباره بر روی آن است. شما چه برای روز ها در ارتفاع پیاده روی می کنید و یا چندین روز کامل را برای کومپ در باشگاه می گذرانید، آب بسیار مهم است. یک قانون ساده ی سر انگشتی نوشیدن آب به اندازه ی نیمی از وزن بدن خود در واحد اونس است. به عنوان مثال، اگر وزن شما ۱۵۰ پوند(۷۵ کیلو گرم) است، مصرف روزانه حدود ۷۵ اونس(۱انس=۲۸ گرم) آب را در برنامه ی خود هدف گذاری کنید (اگر ۷۵ کیلو گرم وزن دارید باید روزانه ۲٫۱ لیتر آب مصرف نمایید)

سلامتی در سفر

اگر قرار است شما در ارتفاع بالا و یا در آب و هوای گرم کوهنوردی کنید حتما آب بیشتری بنوشید.

رژیم غذایی و مکمل ها(سلامتی در سفر)

همچنین رژیم غذایی و مکمل ها نیز می توانند به طور قابل توجهی سلامت شما را تحت تاثیر قرار دهند. صرف نظر از رژیم غذایی شخصیتان، شما ممکن است متوجه شوید که غذاهای خاصی احساس بهتری نسبت به دیگر غذا ها به شما می دهند. قبل از رویدادتان، به وضعیتی که بدنتان را در آن قرار می دهید توجه کنید. اگر فست فود یا مواد غذایی فرآوری شده باعث می شوند احساس بیماری به شما دست بدهد، آن ها را در چند هفته منتهی به سفر خود مصرف نکنید؛ میزان راحتی مصرفش اهمیتی ندارد.

سلامتی در سفر

مکمل ها به روشی یکسان کمک رسانی می کنند. اگر شما برای تقویت سلامتی خود یک مولتی ویتامین، روغن ماهی، پروبیوتیک ها، و یا هر مکمل دیگری مصرف می کنید، در مورد مصرف آن ها توجه و دقت شدیدی به خرج دهید. برای شروع مراقبت از سلامتی خود و توجه به آن تا روز قبل از برنامه منتظر نمانید و سریع تر از این وارد عمل بشوید.

تمرینات(سلامتی در سفر)

آخرین مورد در توجه به سلامتیتان رژیم تمرینات است. در این عصر و زمان، تمرین بیش از حد یک مشکل بزرگ است. ما خواهان نتایج بالقوه و فوری هستیم و مهم نیست که چگونه آن ها را به دست می آوریم. این ذهنیت معمولا از غده آدرنال خسته، سیستم ایمنی ضعیف، عضلات کشیده، و قرقره منتج می شود. مطلقا هیچ مورد اشتباهی در تمرینات توپ به دیوار وجود ندارد، اما در مورد آن حواستان جمع باشد. اطمینان حاصل کنید که رژیمتان شامل مقدار زیادی استراحت روزانه و فعالیت های جایگزین برای صدمات است.

اگر شما شروع به احساس بیماری کردید (یعنی ضعف، خستگی، تورم غدد لنفاوی، درد مفاصل، تب، و غیره)، تمرین نکنید. یک تفاوت شاخص بین بیماری و تنبلی وجود دارد؛ با آن آشنا شوید. هنگامی که بیمار هستید، بدن شما در حال مبارزه کردن با چیزی است. اگر شما در حالی که بیمار هستید ورزش کنید، در واقع بدن خود را از انرژی بسیار با ارزشی محروم می کنید و باید بدن خود را ریکاوری کنید که عمل سخت تری است. اگر شما احساس وحشت می کنید، احتمالا بدنتان از شما می خواهد دراز بکشید و بخوابید که در نتیجه ی آن بدن قادر خواهد بود کار خود را انجام داده و باعث بشود احساس بهتری به شما دست بدهد.

نتیجه گیری(سلامتی در سفر)

این قضیه را به این دلیل که فراموش کردم به چیزهای کوچک توجه کنم مطرح می کنم. من در هفته قبل از سفر کوهنوردیم خیلی کم خوابیدم و میزان خوابم در شب قبل از پرواز حتی از آن هم کم تر بود. من در مورد مصرف پروبیوتیکم تنبلی کردم و رژیم غذاییم هم ناسازگار بود. در سفر ۳ روزه ام به shelf Road     (جاده انبار داری )، فقط ۲ روز توانستم کوهنوردی کنم چون مریض شدم. من برای روز دوم تصمیم به استراحت بجای کوهنوردی گرفتم و با این کار توانستم مقداری انرژی برای طی کردن برخی از مسیرهای فوق العاده سرگرم کننده در آخرین روز سفر ذخیره کنم.

پس اشتباهات من را تکرار نکنید! اگر شما در ماه آینده یک سفر کوه نوردی در پیش رو دارید، خوابتان، هیدراتاسیون، رژیم غذایی و روز های مختص استراحت را فراموش نکنید.

مترجم : علی کفائی

منبع :لینک

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *