گزارش بازدید تور سلوچ به چشمه چنار و دریاچه مهارلو +گزارش ویدیویی

طبق اعلام عمومی برای اجرای تور سلوچ بازدید از منطقه زیبای کوه چنار و دریاچه مهارلو جمعه مورخ 5 بهمن ماه 97 (چشمه چنار و دریاچه مهارلو)

با چند دستگاه خودرو سواری از شیراز به سمت روستای مهارلو و منطقه کوه چنار حرکت کردیم.

چشمه چنار و دریاچه مهارلو

پس از حدود چهل و پنج دقیقه طی کردن مسیر جاده ای و عبور از کنار دریاچه زیبای مهارلو خودمان را به روستا رساندیم.

صبحانه مختصری خوردیم و پس از بستن قطعات دوچرخه های کوهستان و بستن کوله هایمان به سمت چشمه چنار حرکت کردیم.

چشمه چنار و دریاچه مهارلو

با اینکه هنوز در فصل زمستان به سر می بردیم اما منطقه فضایی بهاری داشت و بعضی از غنچه های سیب شکوفه داده بودند.

مسیر پاکوب و عریض را حدود یک ساعت تا چشمه اول طی کردیم.

چشمه چنار
لوله کشی آب چشمه اول

چشمه اول با آبی گوارا و  فضایی خیال انگیز به استقبال ما آمد. (چشمه چنار و دریاچه مهارلو )

در محل چشمه چند مخزن برای جمع آوری آب و یک شلنگ آب برای هدایت آب مختصر چشمه وجود دارد.

آب چشمه پاک بوده و قابل شرب می باشد.

مسیر را به سمت چشمه دوم و دامنه کوه چنار ادامه دادیم و بعد از حدود پانزده دقیقه به محل چشمه دوم رسیدیم.

در مسیر آب چشمه دوم یک حوضچه بزرگ سیمانی ایجاد نموده اند که آب زیادی را ذخیره می نماید.

صرف صبحانه

در بالای سر چشمه در محل مناسبی اطراق کردیم و همراهان بساط صبحانه مفصلی را پهن کردند و مشغول صرف صبحانه شدیم.

سپس همنوردانی که با دوچرخه کوهستان آمده بودند دوچرخه هارا برداشته و مشغول اجرای تکنیک های هیجان انگیز شدند. (چشمه چنار و دریاچه مهارلو )

در نزدیکی چشمه دوم یک اتقات کوچک سرویس بهداشتی قرار دارد که آب لوله کشی ندارد و باید آب مورد نیاز را از چشمه با خود برد.

پس از چند ساعت گشت و گذار در منطقه و تجربه هیجان به سمت روستا بازگشتیم. (چشمه چنار و دریاچه مهارلو )

(چشمه چنار و دریاچه مهارلو )

پس از بازگشت از روستا دوچرخه هارا بازکردیم تا فضای کمتری اشغال کنند و دوباره سوار اتومبیل ها شده و به سمت دریاچه مهارلو رفتیم.

ناهار را در کنار دریاچه زیبای مهالو صرف کردیم و نهایتا ساعت 17 خود را به شیراز رساندیم.(چشمه چنار و دریاچه مهارلو )

جای همه سلوچی های عزیز خالی بود.

گزارش ویدئویی برنامه چشمه چنار و دریاچه مهارلو

تور این هفته سلوچ(پنجم بهمن ماه 97) به مقصد طبیعت زیبای مهارلو و کوه چنار بود دوستان ضمن بازدید از منطقه در محل های مناسب به اجرای تکنیک های دوچرخه سواری کوهستان پرداختند.

+بیشتر:

محبت یک کوهنورد به سگ های بی پناه
کوهنورد عزیز سرکار خانم لادن خسروفر در حین برنامه بازدید از منطقه چشمه چنار فارس با دو قلاده سگ مواجه می شود و بخشی از غذای خود را با آنها تقسیم می کند…

دانلود ویدئو

تصویر ماهواره ای از مسیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.