مسیر های ریزشی در صعود های ورزشی +ویدئو

 

در کوهنوردی یک اشتباه کوچک می تواند هزینه زیادی بهمراه داشته باشد. در این ویدئو به تماشای کالکشنی دیگر از حوادث هیجان انگیز کوهنوردی می نشینیم. با سلوچ همراه باشید.

دانلود ویدئو ۷۲۰p

 

مسیر های ریزشی در صعود های ورزشی

مسیر های ریزشی در صعود های ورزشی

در مسيرهاي سنگنوردي بلند برخورد به مسير هاي ريزشي امري است اجتناب ناپذير. اكثر ديواره ها به خصوص در قسمت هاي انتهايي خود داراي بخش هاي ريزشي هستند. كه سنگنوردان دل خوشي از صعود آن قسمت ها ندارند.(مسیر های ریزشی در صعود های ورزشی)

در مسير هاي زيرشي حمايت مياني تقريبا بي معني مي شود . در صورت كوبيدن ميخ و يا كار گذاري ابزار بايد كاملا مطمئن بود در صورت وارد شدن وزن بر روي آن آيا آن ابزار تحمل كافي دارد يا نه و از آن مهمتر آيا اگر ابزار كنده شود قسمت هاي نا پايدار بالا يا اطراف خود را جدا مي كند يا خير.

هيچگاه گيره هاي مسير ريزشي را به سمت پايين نكشيد. اين كار باعث شكسته شدن آن مي شود.

بهتر است قبل از هر حركت و گرفتن گيره شكل ظاهري گيره توجه كنيد و متوجه شويد در كدام جهت گيره بيشترين مانايي را دارد.

سعي كنيد در صورت امكان مسير جانشيني براي آن قسمت پيدا كنيد .(مسیر های ریزشی در صعود های ورزشی)

چند متر تراورس بي شک به چندين متر پاندول شدن مي ارزد.

 بهمراه داشتن كلاه ايمني از واجبات است.

مسیر های ریزشی در صعود های ورزشی

چند نکته درباره مسیرهای ریزشی در یخ نوردی

  • هیچگاه بر روی کارگاهی که با کوبیدن تبر یخ بوجود آورده اید حمایت نکنید چنین کارگاهی بسیار نامطمئن و فاقد هر گونه مقاوت در برابر سقوط احتمالی می باشد . برای ایجاد کارگاه حمایت در یخ حتما از پیچ یخ ( حد اقل دو یپچ ) استفاده نمائید.
  • راستای مسیر صعود در یخ نباید در بالای کار گاه باشد ;زیرا بر اثر کوبیده شدن تبریخ و کرامپون بر روی سطح یخ قطعاتی از سطح آن جدا شدن و به پایین می ریزد و اگر مسیر ما بالای سر کارگاه باشد تمامی این قطعات مستقیما به حمایت چی برخورد می کند . بهتر است همیشه یک یا دو متر به سمت چپ یا راست کارگاه حرکت نموده و سپس صعود عمودی را آغاز کنیم .
  • استفاده از تکنیک صعود دو طنابه میزان ایمنی در صعود های یخ نوردی را بسیار بالا می برد . و در صورت ریزش های احتمالی و قطع یا آسیب دیدن یک رشته از طناب ها طناب دیگر نقش ایمنی خود را ایفا می کند . (مسیر های ریزشی در صعود های ورزشی)
  • استفاده از ابزار های جدیدی مانند که در هنگام سقوط بعنوان شوک گیر عمل می کنند به میزان زیادی از نیروی شوک وارده به زنجیره حمایتی می کاهد .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *