چگونه تناسب اندام خود را در ورزش کوهنوردی حفظ کنیم؟+ویدئو

یکی از فاکتور های مهم در ورزش کوهنوردی تناسب اندام و نبود اضافه وزن است . در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم که چگونه تناسب اندام خود را در ورزش کوهنوردی حفظ کنیم؟ با سلوچ همراه باشید.

طناب زدن

طناب زدن، یک راه بسیار عالی برای سوزاندن چربی های اضافه بدن است. طبق برآورد موسسات ملی سلامت آمریکا، هر ساعت طناب زدن، حدود ۵۷۰ کیلوکالری انرژی می سوزاند.

این ورزش مفرح از تنوع بسیاری در تکنیک ‌های ورزشی برخوردار بوده و حتی دارای فدراسیون جهانی است. جالب است بدانید که هر دقیقه طناب ‌بازی در یک فرد به‌ طور متوسط باعث مصرف حدود ۱۰ تا ۱۲ کیلوکالری انرژی می ‌شود. (تناسب اندام خود را در ورزش کوهنوردی)

دانلود ویدئو

این انرژی معادل انرژی مصرفی در ورزش دو با سرعت حدود ۱۰ کیلومتر در ساعت است که سرعت بالایی به حساب می‌ آید.

تناسب اندام خود را در ورزش کوهنوردی

البته لازم به ذکر است که بهترین راه لاغری محدود کردن مواد غذایی دریافتی بوده و ورزش تنها به‌ عنوان مکمل در کنار رژیم غذایی توصیه می ‌شود.

این ورزش باعث افزایش ظرفیت قلبی تنفسی شده و به دلیل فشاری که بر استخوان‌ های اندام تحتانی وارد می ‌کند، خاصیت ضد پوکی استخوان دارد و موجب تقویت عضلات و تاندون‌ ها می‌ شود. (تناسب اندام خود را در ورزش کوهنوردی)

تناسب اندام خود را در ورزش کوهنوردی

درضمن، تصور این که طناب زدن باعث شل شدن اندام‌ هایی مانند سینه می ‌شود درست نیست اما پوشیدن تاپ ‌های چسبان می‌ تواند تاثیرات احتمالی تروماهای وارده را در خانم‌ ها کمتر کند. (تناسب اندام خود را در ورزش کوهنوردی)

هر کس متناسب با توانایی هوازی ‌اش می ‌تواند برای خود برنامه‌ ای را در نظر بگیرد اما در غیر ورزشکاران ۵ دقیقه پیاده‌ روی و ۱ دقیقه طناب زدن به دنبال آن مناسب است و فرد می ‌تواند این مجموعه (۵ دقیقه پیاده ‌روی و ۱ دقیقه طناب زدن) را به هر تعداد که می ‌تواند تکرار کند.(تناسب اندام خود را در ورزش کوهنوردی)

تناسب اندام خود را در ورزش کوهنوردی

اصولا این ورزش را می ‌توان یک روز در میان انجام داد و رعایت تعادل در شدت، مدت و دفعه‌ های ورزش متناسب با وضع آمادگی جسمانی فرد ضروری است.

سپاس از توجه شما

انجمن پزشکی کوهستان ایران

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *