گزارش بازدید تابستانی سلوچی ها از تنگ خرم ناز ( خرانداز )+دانلود ویدیو

تنگ خرانداز (خرم ناز) در موقعیت جغرافیایی N3032 E5144 در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع است.

پوشش گیاهی منطقه شامل خارهای کوتاه، چند نمونه کنگر، کاهوی وحشی، فرفیون و گیاهان مرتعی است

که خوشبختانه به علت جلوگیری از چرای بی رویه دام ها ،پوشش گیاهی منطقه افزایش پیدا کرده است.

تنگ خرانداز (خرم ناز)،یاسوج را بهتر بشناسیم

تماشای ویدیو

هیجان و شادی تنگ خرم ناز 🙂 شنا در تلاقی دو رودخانه

این ویدیو زیبا و هیجان انگیز شرح سفر ماجراجویانه سلوچی ها به تنگ خرم ناز ( خرانداز ) در استان کهکیلویه و بویر احمد
و نزدیک شهر یاسوج می باشد.

حرکت از شیراز به سمت تنگ خرم ناز ( خرانداز ) :
طبق قرار قبلی روز جمعه ۳۱ خردادماه ۹۸ راس ساعت ۶:۱۵ دقیقه صبح از میدان معلم با دو دستگاه مینیبوس توریستی به سمت سپیدان حرکت کردیم.
صبحانه را در مجتمع تفریحی دالین صرف کردیم و سپس عازم ادامه مسیر شدیم.
ساعت  ۱۰:۳۰ خودمان را از جاده قدیم یاسوج به روستای اسلام آباد و ابتدای مسیر تنگ خرم ناز رساندیم.
تنگ خرم ناز ( خرانداز ) گزارش بازدید تابستانی سلوچی ها از تنگ خرم ناز (خر انداز)+دانلود ویدیو
طی کردن مسیر تنگ خرم ناز ( خرانداز )
مسیر را در میان علف های بلند و درختان زیبای بلوط با سرقدمی استاد عزیز جناب ایزد پناه شروع کردیم.
آفتاب اندکی بی مهری می کرد اما نسیم خنکی که گاهی می وزید جانما را جلا می داد.
سمت راست مسیر رودخانه خروشان تیزاب در جریان بود و گوشمان را نوازش می کرد.
پس از حدود سه ساعت پیمایش مسیر و عبور از دشت کنگری و اجاق های متروکه تهییه ذغال  به محل تلاقی دو رودخانه رسیدیم.
همه برای ورود به آب خنک رودخانه سر از پا نمیشناختیم.
عبور از رودخانه تیزاب
باید از رودخانه عبور می کردیم و آن طرف رودخانه بساط ناهارمان را پهن می کردیم.
به واسطه بارش های برف اخیر حجم آب رودخانه بالاتر از سطح معمول بود و گروه با کمک به یکدیگر مسیر را طی کردند.
کفش هایتان را خارج نکنید!
اشتباهی که ممکن است هنگام عبور از رودخانه انجام دهید این است که کفشتان را آب با خود ببرد.
یکی از همراهان بدون توجه به تذکر راهنما کفش خود را خارج کرد
و آن را به کوله پشتی خود ایمن نکرد و لذا در یک لیز خردن رودخانه کفش او را برد.
لذا یا کفش هایتان را خارج نکنید یا از استحکام و ایمنی قرار گیری آنها مطمن شوید.
وگرنه مجبور می شوید کل مسیر بازگشت را با پای برهنه بازگردید!
(البته ما کفش اضافی داشتیم و مشکل مرتفع شد)
صرف ناهار در کنار رودخانه و چشمه های تنگ خرم ناز ( خرانداز )

در سمت راست محل تلاقی دو رودخانه چند چشمه کوچک و بزرگ زیبا و گوارا وجود دارد

که می تواند آب مورد نیازتان را تامین کند.

ناهار را در زیر سایه بلوط صرف کردیم و پس از ساعتی استراحت عزیزانی که

علاقمند به شنا و آب تنی بودند راهی حوضچه ها شدند…

بازگشت از تنگ خرم ناز (خر انداز)

ساعتی به آبتنی و پرش از صخره ها گذشت و در نهایت طبق اعلام قبلی ساعت ۱۶:۳۰ عازم بازگشت شدیم.

پاکسازی تنگ خرم ناز ( خرانداز )

اعضای گروه با کمک یکدیگر زباله های موجود در منطقه را جمع آوری کردند و همنورد طبیعت دوست سلوچ

جناب خمیسی یازگردادن کیسه بزرگ بر عهده گرفتند.

در نهایت تیم ساعت ۱۹:۳۰ خود را به محل می نیبوس ها رسانید و عازم بازگشت به سمت شیراز شدیم.

در مسیر در محل مناسبی توقف کردیم و سرپرست گروه برای همه عزیزان بستنی گرفتند.

و در نهایت ساعت ۲۱:۳۰ دوباره تیم به شیراز بازگشت.

زباله های جمع آوری شده تنگ خرم ناز ( خرانداز ) را در سطل های زباله میدان معلم ریختیم.

جای شما بسیار خالی بود…

بیشتر بخوانید:

تور طبیعت گردی پاییزی سلوچ تنگ خرم ناز

تور های طبیعت گردی

2 دیدگاه در “گزارش بازدید تابستانی سلوچی ها از تنگ خرم ناز ( خرانداز )+دانلود ویدیو

• ژوئن 15, 2021 در12:10 ب.ظ
    پیوندیکتا

گزارش،بسیار مبهم وضعیف بود…

پاسخ
    • ژوئن 15, 2021 در9:02 ب.ظ
      پیوندیکتا

درود بر شما . درباره این منطقه اگر اطلاعات کامل تری دارید حتما برای ما ارسال بفرمایین تا با ذکر نام شما منتشر کنیم.
      ۰۹۱۷۹۲۴۹۸۵۹ سردبیر

پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.