تجهیزات اساسی برای دوچرخه سواری کوهستان +زیرنویس فارسی

همانطور که می دانید در دوچرخه سواری کوهستان حرکت مهمترین مسئله است لذا باید کوله بار و تجهیزات سبکی به همراه خود ببرید و گاهی مجبور می شویم بسیار سبک عازم دوچرخه سواری کوهستان شویم.در این ویدئو می خواهیم به شما تجهیزات اساسی برای دوچرخه سواری کوهستان را که هر دوچرخه سوار کوهستان باید همراه خود داشته باشد را معرفی کنیم. با سلوچ همراه باشید.

دانلود ویدئو با کیفیت 720p

تجهیزات اساسی برای دوچرخه سواری کوهستان

تجهیزات اساسی برای دوچرخه سواری کوهستان

مهم نیست که به چه منطقه ای می روید این تجهیزات را باید حتما با خود ببرید:

کوله پشتی مخصوص دوچرخه سواری کوهستان

مهمترین نکته در دوچرخه سواری کوهستان داشتن که کوله پشتی مناسب است. اگر یک کوله پشتی مخصوص دوچرخه سواری هم ندارید می توانید از یک کوله معمولی راحت استفاده کنید تا هم تجهیزات و وسایل مورد نیاز شما را در خود جا دهد و هم به کمر و گردن شما فشار وارد نکند.

پوشاک برای دوچرخه سواری کوهستان

نوبت به پوشاک می رسد..

حتما باید یک بادگیر ضد آب با خود داشته باشید این به شما کمک می کند تا برای بارش های احتمالی آماده باشید. حتی در فصل تابستان هم به همراه  داشتن یک بادگیر لازم است چرا که هنگام تحرک بدن شما عرق می کند و هنگام توقف بهتر است یک لایه بادگیر بپوشید. (تجهیزات اساسی برای دوچرخه سواری کوهستان)

پوشیدن یک لایه بادگیر اضافی در هنگام توقف کمک می کند تا به بدنتان آسیب نرسد پس حداقل یک بادگیر سبک با خود ببرید. علاوه بر بادگیر شما باید دستمال سر و کلاههمراه خود داشته باشید و همچنین یک جفت دستکش اضافی نیز با خود بردارید.

تجهیزات اساسی برای دوچرخه سواری کوهستان

هنگام دوچرخه سواری که در حال فعالیت هستید نیازی نیست که همه لباس هایتان را بپوشید این پوشاک اضافی(بادگیر و دستمال سر و…)برای راحتی و ایمنی شما در هنگام توقف می باشد. (تجهیزات اساسی برای دوچرخه سواری کوهستان)

ضرورت نوشیدن آب در زمستان

مصرف آب در دوچرخه سواری کوهستان

نوبت به آب می رسد. شما باید آب مورد نیاز بدنتان را با خود ببرید آب را می توانید در بطری حمل کنید یا اینکه درون کَمل بگ بریزید و در کوله پشتی بگذارید.مقداری غذا و کربوهیدرات با خود بردارید. (تجهیزات اساسی برای دوچرخه سواری کوهستان)

اگر شما به مسیر هایی می روید که به  مراکز جمعیتی و شهر ها نزدیک است نیازی نیست تجهیزات فنی و لوازم یدکی اضافی با خود ببرید.

لوازم یدکی و ابزار

اما اگر قرار است به کوهها و دشت هایی سفر کنید که امکانات شهری نزدیک شما نیست ، تنها باید بر روی خودتان حساب کنید چرا که کسی به کمک شما نخواهد آمد. لذا باید تجهیزات فنی و ضروری جهت تعمیر دوچرخه و… را هم با خود بردارید تا بتوانید آماده رویارویی با مشکلات احتمالی باشید.

مهم ترین تجهیزات فنی عبارتند از: (تجهیزات اساسی برای دوچرخه سواری کوهستان)

پمپ باد ،لوازم یدکی و ابزار هایی که بتواندپیچ های دوچرخه را تنظیم کند و همچنین تجهیزات پنچر گیری و البته تلفن همراه و…

چرا که ممکن است دوچرخه شما به گونه ای آسیب  ببیند که خودتان قادر به درست کردنش نباشید.

تجهیزات اساسی برای دوچرخه سواری کوهستان

کمک های اولیه

اگر شما اهل ماجراجویی با دوچرخه کوهستان هستید حتما می دانید که حوادث زیادی در طول مسیر دوچرخه سواری در کمین شماست لذا حتما باید یک کیت کمک های اولیه مناسب با خود داشته باشید. کیت کمک های اولیه را درون یک پوشش ضد آب قرار دهید چرا که اگر خدایی نکرده حادثه ای برای شما رخ دهد بدترین اتفاق ممکن اینست که وقتی آن را از درون کوله پشتی خارج می کنید تا از آن استفاده کنید ببینید که خیس و مرطوب است. (تجهیزات اساسی برای دوچرخه سواری کوهستان)

کرم های ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب

بسته به اینکه در چه فصلی از سال به دوچرخه سواری کوهستان می روید باید تجهیزات محافظت در برابر شرایط محیط را با خود بردارید.مهمترین آنها کرم ضد آفتاب است.اگر در فصل تابستان به دورچه سواری می روید حتما کرم ضد آفتاب را باید با خود بردارید چرا که اگر دوچرخه شما دچار مشکل شود.

ممکن است یک روز کامل مجبور به حرکت در زیر آفتاب باشید و این اشتباه خیلی دردناکی خواهد بود…

تجهیزات اساسی برای دوچرخه سواری کوهستان

تجهیزات مسیریابی

اگر شما می خواهید به مسیر های جدید سفر کنید و به مناطقی بروید که ممکن است گم شوید حتما باید یک قطب نما و یک نقشه  و جی پی اس با خود ببریدچرا که حتما مجبور به جهت یابی برای یافتن مسیر خواهید شد.

شاید حالت اضطراری به وجود بیاید و مجبور شوید به دیگری تلفن بزنید بگویید کجایید!

لذا ابزار های مسیر یابی مثل نقشه و قطب نما و… از ضروری ترین تجهیزات هنگامشرکت در یک برنامه  دوچرخه سواری کوهستان هستند.

البته باید روش کار با تجهیزات مسیریابی را بیاموزید…

تجهیزات اساسی برای دوچرخه سواری کوهستان

سخن آخر

در این ویدئو ضروری ترین وسایل و تجهیزات برای دوچرخه سواری کوهستان را با شما در میان گذاشتیم.

البته با توجه به شرایط آب و هوایی و محیطی هر منطقه و مسیر می بایست پوشاک و لوازم و تجهیزات

دیگری را هم با خود بردارید .اگر هوا سرد باشد باید پوشاک بیشتری اضافه  نمایید و اگر گرم باشد باید پوششتان را کم کنید.

تجهیزات و لوازمی را که در این ویدئو به شما معرفی نمودیم را باید در هر 365 روز سال هنگام  دوچرخه سواری کوهستان با خود به همراه داشته باشید.

سپاس از توجه شما

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.