کوهنوردی در فصول سرد

دیباچه

حتي اگر براي كوهنوردي يك روزه ازمنزل خارج مي شويد شرایط پاییز و زمستان را دست كم نگيريد از قبل خود را برای رویارویی با مشکلات احتمالی آماده نمایید. در ادامه با مقاله ” کوهنوردی در فصول سرد”  با سلوچ همراه باشید.

 

وسایل مورد نیاز کوهنوردی در فصول سرد

بهمراه داشتن يك كوله كوچك كه در آن لباس گرم – غذاي مقوي يك فلاسك چاي – سوت – دستكش اضافه –چراغ قوه و يك يخ شكن ساده وزن زيادي ندارد . اما اين لوازم مي توانند در موقع لزوم بسيار كار ساز باشند . (کوهنوردی در فصول سرد)

سنگنوردی در فصول سرد

در سنگنوردي هاي زمستاني نيز سود بهمراه داشتن يك كوله مناسب با تمامي ابزار صعود و فرود و لوازم اضافي خيلي بيشتر از جا گذاشتن آن در پاي مسير به هواي صعودي سبكبار است

گاهي بعد از صعود به جاي فرود ممكن است بخواهيم از معابري ديگري به پايين برگرديم كه ممكن است پوشيده از برف باشند . بهمراه داشتن يخ شكن هاي نيم پا (مینی کرامپون ها) در اين مواقع بسيار به ايمني كار مي افزايد . (کوهنوردی در فصول سرد)

اگر شيب مسير تند بود و کلنگ يخ بهمراه نداشتيم مي توانيم از دو قطعه سنگ مناسب كمك بگيريم تا در صورت سقوط احتمالي و ليز خوردن با كمك آنها بتوانيم سريعتر خود را متوقف كنيم .

این ویدئو را ببینید.

 

سر خورردن روی یخچال

حفظ خونسردي در هنگام سر خوردن بر روي برف سفت مهم ترين عامل است . اگر هيچ چيز ( حتي همان تكه سنگ را درست نداريد ) سعي كنيد همانند تصاوير زير بدن را به حالت مناسب در آورده و با فشار دادن دست ها و پنجه پا خود را متوقف كنيد .

winter-mountaineering-course02

تمرين اين عمل قبل در مسير هاي مطمئتا توانائي شما را در كنترل بحران در مواقع لزوم بالا مي برد . (کوهنوردی در فصول سرد)

اگر رو به جلو سر خورديد سعي كنيد روي خود را به سمت سمت سطح برف بچرخانيد و رو به برف قرار بگيريد . سپس با فشار نوك كفش و كف دستان خود را متوقف كنيد . سطح برف در اين حالت مي تواند دست شما را بشدت بسوزاند !!! پس حتما دستكش به دست داشته باشيد .

اگر از پشت سر يعني حالتي كه سر شما رو به سمت پايين است سر خورديد در وحله اول كاري كنيد كه پاها به سمت پايين قرار گيرد و در همين حين سينه خود را به سمت برف چرخانده و بعد مانند روش قبلي خود را متوقف كنيد . به همراه داشتن يك تبر كوهنوردي مناسب تا حد زيادي در كنترل سقوط به شما كمك مي كند . (کوهنوردی در فصول سرد)

در هر دو روش حتما صورت خود را به سمت بالا بگيريد تا از اصابت و يا كشيده شدن چانه با سطح برف جلو گيري شود .

هنگاميكه كاملا متوقف شديد . اول با ضربات پا جاي استقرار مطمئني براي خود تهيه كنيد و بعد از جاي خود بلند شويد. (کوهنوردی در فصول سرد)

آیا تابحال در صعود های زمستانه و پاییزی دچار مشکل شده اید به نظر شما چه مواردی را باید در این صعود ها رعایت نمود؟ تجربیات خود را با ما و دیگر سلوچی ها در میان بگذارید.

آموزش کوهنوردی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.