به کمپین نه به شکار بپیوندید +ویدئو

سال 1396 را در حالی آغاز می کنیم که وضعیت محیط زیست کشور  بحرانی است.بسیاری از تالاب ها خشک شده یا در حال نابودی هستند.دهها گونه جانوری در حال انقراض قطعی هستند و سالیانه شاهد دهها هزار شکار غیر مجاز هستیم و مناطق جنگلی وسیعی در حال نابودی هستند و انواع تهديدهاي طبيعي و انساني دست به دست يكديگر داده‌اند و تنوع زيستي كشور ايران را با مشكل جدی مواجه كرده‌اند. با سلوچ همراه باشید.(کمپین نه به شکار)

کمپین نه به شکار

 

دانلود ویدئو 720p

تهديدي را كه شكار غيرمجاز براي گونه‌هاي جانوري ايجاد كرده است، مي‌توان شناخته‌شده‌ترين صورت آن دانست. رواج موشكي شكارهاي غيرمجاز در كشور ما كار را به جايي رسانده است كه 76 گونه جانوري ايران در فهرست گونه‌هاي در خطر انقراض قرار گرفته‌اند. با اينكه تلاش شده است با اجراي برنامه‌هايي مانند افزايش جريمه شكار از آمار شكار غيرمجاز كشور كاسته شود، اما مشكلاتي كه محيط‌بانان به عنوان مهم‌ترين حافظان محيط زيست با آن مواجه هستند و به ويژه عدم حمايت‌هاي قانوني لازم از آنها باعث شده‌اند كه تراژدي شكار در كشور مهر «ادامه دارد» بخورد.  (کمپین نه به شکار)

*در این شرایط بر ما کوهنوردان و طبیعت دوستان واجب است که چاره ای بیندیشیم  وگرنه از محیط زیست و گونه های جانوری ایران چیزی جز خاطره ای مبهم برای نسل های بعد نخواهد ماند!

چه باید کرد؟

کمپین نه به شکار

1-فرهنگ سازی

تاثیر گذار ترین نوع فعالیت محیط زیستی فرهنگ سازی است. در قدم اول ما طبیعت دوستان باید خانواده و دوستان خود را متوجه خطر نابودی محیط زیست و انقراض گونه های جانوری کنیم.  (کمپین نه به شکار)

2-برگزاری برنامه های پاکسازی

هنگام بازگشت از یک برنامه کوهنوردی و طبیعت گردی بهترین زمان برای برگزاری یک برنامه پاکسازی هرچند کوچک است. این امر نه تنها باعث حفظ طبیعت زیبای کوهها و دره ها و… می شود بلکه تاثیر بسیار شگرفی در مردم و کوهگردان دارد و باعث ایجاد حس همراهی و احساس مسئولیت در آنها می شود.

*حتی اگر یک تیم دونفره هستید باز هم با همراه بردن یک پلاستیک حمل زباله یک پاکسازی مختصر انجام دهید. تاثیر این کار در دیگران شمارا شگفت زده خواهد کرد.

3-تخریب کمینگاه های شکارچیان

شکارچیان اغلب و مخصوصا در فصول خشک سال در کنار چشمه های آب و مسیر رودخانه ها و دره ها اقدام به ساخت اتاقک های سنگی کوچک می کنند و با خیال راحت در پشت این سنگچین ها پناه می گیرند و جانورانی را که برای نوشیدن آب و… به سمتشان می آیند را به راحتی شکار می نمایند.

احتمالا در برنامه های کوهنوردی و طبیعت گردیتان بارها با این سنگچین ها مواجه شده اید. با دوستان خود چند دقیقه ای وقت بگذارید و تا جایی که می توانید این کمینگاههارا تخریب کنید. (کمپین نه به شکار)

*اینکار باعث زحمت شکارچیان می شود و ساخت دوباره سنگچین ها زمان و انرژی زیادی از آنها می گیرد. این کار به مرور آنهارا خسته و دلسرد خواهد نمود.  

کمپین نه به شکار

4-اطلاع رسانی به محیط بان ها

من در بسیاری از سفر های کوهنوردی ام با شکارچی ها مواجه شده ام. بهترین رفتار در برخورد با آنها این است که تا حد امکان تیم را از مسیر آنها دور نگه دارید. شکارچیان دوست ندارند از طریق چهره شناسایی شوند لذا به آنها بی توجه باشید.

*توجه داشته باشید که شگارچیان مسلح هستند و در دل کوهستان و طبیعت کسی به کمک شما نخواهد آمد، لذا با آنها حتی هم کلام هم نشوید. پس از فاصله گرفتن از آنها اگر در نقطه ای موبایل شما آنتن می دهد با اداره محیط زیست منطقه تماس بگیرید و مراتب را اطلاع دهید وگرنه در هنگام بازگشت اندکی زمان بگذارید و به پاسگاه محیط زیست منطقه رفته و مسیر مواجهه با شکارچیان را اطلاع دهید.

***هرگز هرگز هرگز با شکارچیان درگیر نشوید.

به #کمپین_نه_به_شکار  بپیوندید و از فعالیت های خود و دیگر طبیعت دوستان در راستای حفظ محیط زیست و گونه های جانوری کشور فیلم و عکس تهیه نمایید و برای ما ارسال نمایید تا با نام شما در شبکه های اجتماعی منتشر کنیم.

تعطیلات 12 و 13 فروردین مناسب ترین زمان برای اجرای #کمپین_نه_به_شکار و تلاش در جهت فرهنگ سازی عمومی است…

دوستان خود را به #کمپین_نه_به_شکار  دعوت نمایید.

سردبیر

صفحه اینستاگرام کمپین

 

1 دیدگاه در “به کمپین نه به شکار بپیوندید +ویدئو

  • ژوئن 17, 2019 در3:42 ب.ظ
    پیوندیکتا

    سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از دست اندرکاران وبسایت به
    این خوبی سپاسگزارم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.