چگونه هوای سرد باعث سردرد می شود؟ +روش مقابله

فصل زمستان و حکومت هوای سرد و خشک در اغلب روزها در مناطق کوهستای و بویژه در ارتفاعات می‌تواند عوارض گوناگونی برای ورزشکارانی که در چنین محیطی فعالیت می‌کنند به همراه داشته باشد. یکی از این عوارض سردردهای ناشی از قرار گرفتن در معرض هوای سرد و خشک می‌باشد. در ادامه بهترین توصیه ها برای پیشگیری از سردرد هارا با شما به اشتراک می گذاریم. با سلوچ همراه باشید. چگونه هوای سرد باعث سردرد می شود؟

چگونه هوای سرد باعث سردرد می شود؟
سردردها ناشی از قرار گرفتن در معرض هوای سرد و خشک می‌باشد.
چگونه هوای سرد باعث سردرد می شود؟

صرف نظر از اینکه سردرد بصورت مستقل می‌تواند یکی از علائم بیماری حاد ارتفاع (AMS) باشد اما در موارد دیگر نیز کاهش درجه حرارات  می‌تواند یکی از دلایل ایجاد چنین حالاتی باشد. در نتیجه به برخی راه‌کار‌های بسیار ساده در خصوص پیش‌گیری و درمان چنین سردرد‌هایی اشاره می‌کنیم. چگونه هوای سرد باعث سردرد می شود؟

– تغذیه مناسب

تحقیقات بیانگر این نکته بوده‌اند که استفاده از سبزیجات تازه و میوه‌ها در رژیم غذایی، می‌تواند نقش مهمی در پیش‌گیری از بروز سردرد و بویژه سردردهای میگرنی داشته باشد. مصرف سوپ گرم همراه با مواد پروتئینی، مانند سوپ مرغ، می‌تواند موجب بهبود وضعیت سینوس‌ها در چنین حالتی و در نتیجه کاهش احتمال ایجاد سردردهای سینوسی شود. بنابراین شما می‌توانید از سوپ گرم بعنوان یک وعده غذایی مناسب در کوهستان و بویژه در فصل سرما استفاده کنید. چگونه هوای سرد باعث سردرد می شود؟

چگونه هوای سرد باعث سردرد می شود؟
سبزیجات تازه و میوه‌ها در رژیم غذایی، می‌تواند نقش مهمی در پیش‌گیری از بروز سردرد و بویژه سردردهای میگرنی داشته باشد.

– هیدراته بودن بدن

در حدود سه‌چهارم مغز از آب تشکیل شده است، زمانی که سطح آب بدن کاهش می‌یابد افزایش میزان “هیستامین” در مغز باعث ایجاد حس درد و خستگی می‌شود که در این حالت شما احساس سردرد و خستگی می‌کنید. در نتیجه هیدراته بودن بدن علاوه بر تاثیر مثبتی که بر عملکرد عضلات یک کوه‌نورد دارد می‌تواند عاملی جهت پیش‌گیری از تولید هیستامین و ایجاد سردرد در این شرایط باشد.

* توجه داشته باشید که در فصل برودت و سرما به بهانه اینکه احساس تشنگی نمی‌کنید نباید از نوشیدن آب کافی در طول اجرا برنامه خودداری کنید.

– استراحت کافی

متاسفانه برخی کوه‌نوردان شب قبل از اجرای برنامه خواب و استراحت مناسب و کافی ندارند؛ همچنین استراحت و خواب مناسب پس از اجرای یک برنامه کوه‌نوردی بسیار حائز اهمیت است. استراحت کافی و مغز و ذهنی آرام نقش مهمی در پیش‌گیری از بروز سردرد در ورزشکاران دارد.

چگونه هوای سرد باعث سردرد می شود؟
استفاده بیش از حد از داروهای ضد التهاب و مُسکن‌ها به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

– عدم وابستگی و سوء‌مصرف داروها

استفاده بیش از حد از داروهای ضد التهاب و مُسکن‌ها به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. تحقیقات و گزارشات حاکی از این مطلب می‌باشند که مصرف بیش از دو بار داروهای کاهش‌دهنده سردرد در طول هفته ممکن است در طی مدت زمان طولانی شما را دچار وابستگی دارویی و البته کاهش پاسخگویی بدن به این داروها کند که خود منجر به مصرف بیش از پیش دارو‌ها در روزهای بعدی می‌شود. در نتیجه استفاده از راه‌کارهای جایگزین و پیش‌گیری کننده از بروز سردرد در سرما، مانند نوشیدن آب کافی، تغذیه مناسب و استفاده از پوشش و لباس مناسب راه‌های منطقی‌تری محسوب می‌شوند. چگونه هوای سرد باعث سردرد می شود؟

ترجمه: پویا سلیمانی

بیشتر بخوانید:

بهترین دمنوش ها برای کوهنوردی در زمستان

بیماری ارتفاع

چگونه با کوه گرفتگی مقابله کنیم؟
ده پرسش رایج در مورد ارتفاع زدگی

 

اینستاگرام سلوچاینستاگرام سلوچ

تلگرام سلوچ
تلگرام سلوچ
آپارات سلوچ

آپارات سلوچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.