پیمایش طبیعت منحصر بفرد ایسلند با اسکای رانینگ

دانلود 720p

پیمایش طبیعت منحصر بفرد ایسلند

در این ویدئو به تماشای سفر بهاری یک گروه فیلم برداری به همراه چند ورزشکار رشته اسکای رانینگ به منطقه ایسلند می نشینیم. لحظات زیبایی از طبیعت فوق العاده ایسلند به تصویر کشیده شده است.

با سلوچ همراه باشید.

لیندا ورزشکار رشته اسکای رانینگ برای ما درباره تجربیاتش در ایسلند می گوید:

برای من دویدن بهترین راه برای کشف یک مکان جدید است

ایسلند واقعا طبیعت منحصربفردی دارد

که به شما امکان می دهد شرایط و مکان های

مختلفی را تجربه کنید و چیز های زیادی ببینید

حضور در تور سفر به ایسلند  با دوستان شادم

برایم بسیار مسرت بخش بود

اگر بخواهم برای شما ایسلند

را در سه کلمه خلاصه کنم

خواهم گفت:

غافل گیر کننده،گوناگون و بی رحم

سفر کردن با اعضای یک گروه فیلم سازی به

برایم یک تجربه منحصر بفرد بود

آنها از دویدن من فیلم برداری می کردند

و من باید حسابی به کارم دقت می کردم

اما به نظرم به لحاظ هم سفری

نکات تازه زیادی یاد گرفتم

ماجراجویی در یک مکان جدید خیلی برایم

هیجان انگیز بود

در هر تپش قلبم احساس می کنم که

دوست دارم به ایسلند بازگردم…

پیمایش طبیعت منحصر بفرد ایسلند

حال بیایید کمی درباره وضعیت جغرافیایی کشور ایسلند بخوانیم

کشور ایسلند با مساحت ۱۰۲٫۸۱۹ کیلومتر مربع هیجدهمین جزیرهٔ بزرگ جهان و دومین جزیرهٔ بزرگ اروپا، پس از بریتانیای کبیر است. این کشور شامل یک جزیرهٔ بزرگ و ۳۰ جزیره کوچک در اقیانوس اطلس شمالی است که اندکی پایین‌تر از مدار شمالگان قرار گرفته‌اند. فاصله ایسلند به قاره اروپا نزدیک‌تر است تا به آمریکای شمالی و به همین خاطر عموماً از نظر تاریخی، سیاسی، و فرهنگی به عنوان جزیره‌ای اروپایی در نظر گرفته شده است. ایسلند منطقه‌ای آتشفشانی است، که چشمه‌های آب گرم زیادی داشته و پوششی از یخ و خاکسترهای آتشفشانی، سطح جزیره را دربر گرفته است. ایسلند ۴٬۹۷۰۰ کیلومتر ساحل دارد که شامل شمار زیادی آب‌دره است و بیشتر سکونتگاه‌های ایسلند نیز در همین آب‌دره‌ها تشکیل شده‌اند.(پیمایش طبیعت منحصر بفرد ایسلند)

ایسلند دارای آب و هوای سرد و قطبی است، اما تا حدی تحت تأثیر جبهه‌هایی از هوای معتدل قرار دارد. جریان‌های آب گرم گلف استریم در کرانه‌های جنوبی ایسلند سبب افزایش نسبی دما و جلوگیری از یخبندان‌های گسترده در زمستان می‌شود. بیش از نیمی از پهناوری جزیرهٔ اصلی ایسلند، فلاتی است که ۴۰۰ متر از سطح دریا بلندی دارد و فاقد پوشش گیاهی چشمگیر است. دوازده درصد پهنهٔ ایسلند پوشیده ازیخکوه است، که انباشته‌ای از بارش‌های زمستانی برف در ایسلند هستند. یک دهم رویهٔ ایسلند پوشیده از بقایای فوران‌های آتشفشانی است که در حدود ده هزار سال گذشته روی داده‌اند. ۲۵ آتشفشان فعال در ایسلند وجود دارند که مهمترین آن‌ها عبارتند از: اورائِفا یوکُل (Oraefa Jokull) با بلندی ۲۱۱۹ متر، هِلکا (Helka) با ۱۵۲۰ بلندی متر، و سنائِفِلس یوکُل (Snaefells Jokull) با بلندی ۱۱۴۶ متر. در حدود ۳۰۰ چاه بخار در کشور ایسلند پراکنده هستند که منابع بالقوهٔزمین‌گرمایی به شمار می‌آیند و از آن‌ها برای تولید برق و انرژی گرمایی استفاده می‌شود.(پیمایش طبیعت منحصر بفرد ایسلند)

ایسلند نزدیک به ۱۸۰۰ دریاچه دارد که دریاچهٔ پینگوالاواتن (Pingvallavaten) با پهناوری ۸۴ کیلومتر مربع و ژرفای ۱۱۴ متر بزرگترین آن‌هاست. هم‌چنین بیش از ۲۵۰ رودخانه در سطح جزیره جریان دارد که طولانی‌ترین آن‌ها رودخانهٔ پیورسا (Pjorsa) با ۲۳۷ کیلومتر طول است.

نظر شما درباره طبیعت زیبای ایسلند چیست؟ نظر خود را با ما و دیگر سلوچی ها درمیان بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.