ورزش هیجان انگیز اسکیت روی یخ را بهتر بشناسیم

رقابت هیجان انگیز اسکیت روی یخ

در این ویدئو به تماشای یک راند از رقابت هیجان انگیز اسکیت روز یخ می نشینیم. با سلوچ همراه باشید. (ورزش هیجان انگیز اسکیت روی یخ)

دانلود ویدئو با کیفیت 720p

 ورزش هیجان انگیز اسکیت روی یخ

ورزش هیجان انگیز اسکیت روی یخ را بهتر بشناسیم

یکی از ورزش های زمستونی که میتونه تجربه ی لذتبخشی برای هر کس باشه، اسکیت روی یخه. اسکیت روی یخ در کشورهایی که سردسیر هستند و زمستون های سرد باعث یخ زدن دریاچه ها و رودخونه های اطرافشون میشه، تقریبا به یه سنت تبدیل شده و همه از بچگی این رشته رو یاد میگیرند. امروز میخوایم بیشتر راجع به این ورزش هیجان انگیز بدونیم، شاخه های مختلفش رو بشناسیم و ببینیم چطوری میشه حداقل یک بار امتحانش کرد؟

اسکیت روی یخ با استفاده از کفش هایی انجام میشه که کفشون یه تیغه ی نازک فولادی قرار داره که باعث میشه اصطکاک خیلی کمی بین شخص و سطحی که روش قرار داره وجود داشته باشه. شاید با دیدن این اسکیت ها فکر کنید برقرار کردن تعادل و حتی ایستادن باهاش هم کار سختی باشه. اما اینطور نیست. این اسکیت ها به خوبی وزن بدن رو به زمین انتقال میدن و ایستادن و شروع کردن به اسکیت برای هر کسی کار راحتی محسوب میشه. (ورزش هیجان انگیز اسکیت روی یخ)

ورزش هیجان انگیز اسکیت روی یخ

اسکیت روی یخ به رشته های تخصصی مختلفی تقسیم میشه که هر کدوم فضای مخصوص خودشون رو دارن و همگی در مسابقات امپیک زمستانی، هر ساله برگذار میشن. هاکی که ورزش سنتی کشورهای سردسیری مثل کانادا هست، با وجود دو دروازه، یک توپ (که بهش “پاک” گفته میشه) بین دو تیم میتونه هیجان زیادی به وجود بیاره. علاوه بر هاکی و ورزش های تیمی، اسکیت سرعت، و اسکیت نمایشی روی یخ هم از رشته های پر طرفداره که حتما همه رو در پخش بازی های المپیک زمستونی از تلویزیون دیدین.

ورزش هیجان انگیز اسکیت روی یخ

جالبه که بدونید اسکیت روی یخ از لحاظ تکنیکی خیلی به اسکیت معمولی شباهت داره. یعنی هر کسی که اسکیت چرخی رو بتونه به حد معمولی تا حرفه ای انجام بده، خیلی سریع میتونه در ورزش اسکیت روی یخ هم پیشرفت بکنه. شاید سوال براتون پیش بیاد که کدوم یک سخت تره؟ نظر ما اینه که اسکیت روی یخ به دلیل وجود سطح یخی، اصطکاک کمتری داره و این کار رو برای تازه کارها راحت تر می کنه. (ورزش هیجان انگیز اسکیت روی یخ)

ورزش هیجان انگیز اسکیت روی یخ

اسکیت روی یخ یکی از ورزش هاییه که به محض اینکه دریاچه ای در اطراف یخ میزنه، میشه به سراغش رفت. اگه شهری که توش زندگی می کنید در یک ناحیه سردسیری از ایران قرار داره و زیاد با صحنه های آب یخ زده روبرو می شید، چطوره یک جفت اسکیت روی یخ تهیه کنید و با امتحان کردن این ورزش هیجان رو به زندگیتون برگردونید؟ (ورزش هیجان انگیز اسکیت روی یخ)

توی ایران هم میشه این ورزش رو امتحان کرد؟

بله! اولین پیست اسکیت روی یخ استاندارد در ایران بیشتر از یک سال هست که راه اندازی شده و شما میتونید برای یک سانس تفریحی و یا حتی آموزشی توسط مربی های حرفه ای، این ورزش رو امتحان کنید. مطمئن باشید از داشتن این تجربه پشیمون نمیشید! پیست آرامیس در تهران قرار داره و لوازم مورد نیاز برای اسکیت روی یخ رو در اختیارتون میذاره.

برای اطلاعات بیشتر راجع به پیست اسکیت آرامیس اینجا رو کلیک کنید.

منبع

1 دیدگاه در “ورزش هیجان انگیز اسکیت روی یخ را بهتر بشناسیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.