آلبوم تصاویر از شکوه پاییزی دُرفک

دیباچه

درفک بی‌شک از زیباترین کوهستان‌های ایران و از زیستگاه‌های گیاهی و حیوانی مهم کشور است. قله درفک بام استان گیلان و آتشفشان خاموشی است که بین دو شهرستان رودبار و سیاهکل بر بالای منطقه دیلمان، عمارلو و خرگام قرار دارد. درفک بی‌شک از زیباترین کوهستان‌های ایران و از زیستگاه‌های گیاهی و حیوانی مهم کشور است. قله  درفک بام استان گیلان و آتشفشان خاموشی است که بین دو شهرستان رودبار و سیاهکل بر بالای منطقه دیلمان، عمارلو و خرگام قرار دارد. در ادامه به تماشای شکوه پاییزی دُرفک می نشینیم.

زلزله بخش هایی از قله درفک را در هم فروریخت

روایت است که زلزله سال ۱۳۶۹ بخش‌هایی از این قله را در هم فرو ریخت وبعد از آن هر سال بر شدت فرسایش قله افزوده شده است؛ قله‌ای که اهالی معتقدند اسرار سالیان سال اقوام گیل و دیلمی‌ را در خود نهفته دارد، رازهایی که هنوز در دل غارها و جنگل‌های انبوه سر به مهر باقی مانده‌اند.

مسیر دسترسی به درفک

ارتفاع قله درفک چقدر است؟

ارتفاع قله درفک ۲۷۰۰ متر است و از سمت جنوب به کوه‌های منجیل متصل و از مشرق و جنوب شرقی تا کوه‌های پیشکوه و رشته کوه‌های عظیم تخت سلیمان ادامه دارد و تا دره سه هزار تنکابن ادامه می‌یابد.

غار یخی درفک

یک غار یخی به طول ۱۰۰ متر هم در این منطقه وجود دارد که آب شرب مردم منطقه را هم تأمین می‌کند. این غار روی قله قرار دارد و عشایر در داخل کاسه قله با سنگ خانه ساخته‌اند و از داخل این غار که بر اثر جمع شدن برف در زمستان تبدیل به یخچال می‌شود یخ بیرون می‌آورند این غار در تمام سال برف را در خود نگه می‌دارد و به همین دلیل منبع تأمین آب چوپانان منطقه است.

شکوه پاییزی دُرفک

پاییز یکی از زیباترین فصل ها برای بازدید زیبایی های منطقه دُرفک می باشد. در ادامه به تماشای آلبوم تصاویر از شکوه پاییزی دُرفک می نشینیم.  با سلوچ همراه باشید.

عکس و گزارش از آقای علی عبدی

شکوه پاییزی دُرفک

 

شکوه پاییزی دُرفک

 

شکوه پاییزی دُرفک

 

شکوه پاییزی دُرفک

 

شکوه پاییزی دُرفک

 

img_235400

 

شکوه پاییزی دُرفک

 

2 دیدگاه در “آلبوم تصاویر از شکوه پاییزی دُرفک

  • دسامبر 20, 2016 در4:42 ب.ظ
    پیوندیکتا

    سایتتون ازعالیم،عالی ترواقعادست مری زاد

  • مارس 13, 2017 در5:59 ب.ظ
    پیوندیکتا

    دوستان فقط ادامه بدین بینظیر هستین بینظیر، یه مدت طول میکشه که سایتتون معروف بشه ولی واقعا فوقولادست.
    خسته نباشید.

دیدگاه ها بسته شده است.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.