۵ تاثیر خوب ماساژ بر بدن کوهنوردان و طبیعت گردان + دانلود ویدئو

🔺 آیا تاکنون دقت کرده‌اید که انجام یک ماساژ حتی به دست خودتان، پس از یک صعود طولانی چه میزان لذت بخش است؟ فواید ماساژ بعد از اجرای برنامه تنها کسب لذتی که از آن سخن گفتیم نیست؛ ماساژ مناسب می‌تواند موجب تسریع فرآیند ریکاوری و بازتوانی، افزایش انعطاف‌پذیری، از بین بردن فشار، استراحت و خواب عمیق‌تر و نیز کاهش استرس شما شود. در ادامه با سلوچ همراه باشید. ۵ تاثیر خوب ماساژ بر بدن کوهنوردان

5 تاثیر خوب ماساژ بر بدن کوهنوردان
ماساژ مناسب می‌تواند موجب تسریع فرآیند ریکاوری و بازتوانی و افزایش انعطاف‌پذیری شما گردد.
۵ تاثیر خوب ماساژ بر بدن کوهنوردان
– بهود سریع‌تر آسیب دیدگی‌ها

در عصری زندگی می‌کنیم که آلودگی در محیط، هوا و غذای ما وجود دارد. هر چند که کبد شما می‌تواند نسبت به تصفیه آلودگی‌ها و مواد سمی در بدن اقدام کند اما در برخی موارد این مواد سمی در بافت‌های چربی یا بافت عضلات شما ماندگار می‌شوند. در هنگام ورزش بافت‌های عضلانی و چربی‌های بدن ما در حال تجزیه شده هستند که می‌تواند موجب نفوذ این مواد سمی به داخل لنف‌ها و سیستم عضلات ما شود؛ ضمن اینک مواد زائد حاصل از متابولیسم نیز ممکن است در بافت‌ها ماندگار شوند. اگر این سموم در عضلات شما بمانند می‌توانند موجب ایجاد حس درد و سوزش در عضلات شما شوند. ماشاژ و به‌ویژه ماساژ سوئدی می‌تواند موجب دفع سموم از بافت‌ها و افزایش گردش خون در آنها شود. ۵ تاثیر خوب ماساژ بر بدن کوهنوردان

ماساژ سوئدی

 دانلود ویدئو

– افزایش انعطاف‌پذیری

خشک شدن و سخت شدن مفاصل و عضلات یکی از موانع و مشکلات پیش روی کوه‌نوردان و سنگ‌نوردان می‌باشد. در سنگ‌نوردی و صعود‌های فنی بدن ما کشش و فشارهای گوناگونی را در حالات مختلف متحمل می‌شود و در این حالت انعطاف‌پذیری بدن می‌تواند مانع از ورود آسیب به اعضای بدن شما شود، انجام حرکاتی نظیر یوگا و ماساژ می‌تواند انعطاف‌پذیری شما را افزایش دهد.

5 تاثیر خوب ماساژ بر بدن کوهنوردان
انجام ماساژ می‌تواند موجب کاهش فشار و التهابات در بافت‌ها و عضلات بدن شود.
– کاهش فشار و تنش

سنگ‌نوردی و صعود فنی دارای حرکات گوناگون و مختلفی هستند که ممکن است بیش از حد معمول عضلات را درگیر کنند، در نتیجه هنگامی که عضلات مختلف شما درگیر فعالیت هستند اعضایی همچون بازوها، گردن، کمر، شانه‌ها نیز تحت فشار قرار می‌گیرند. انجام ماساژ می‌تواند موجب کاهش فشار و التهابات در این نقاط بدن، بافت‌ها و عضلات آن‌ها شود. ۵ تاثیر خوب ماساژ بر بدن کوهنوردان

– خواب عمیق‌تر و مناسب‌تر

خواب مناسب و کافی می‌تواند موجب بهبود وضعیت ذهن و حافظه شما و همچنین تنظیم متابولیسم بدن شما و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن شما شود. تحقیقات اخیر همچنین بیانگر این هستند که خواب کافی و مناسب می‌تواند موجب افزایش کارایی حافظه عضلانی شما شود که این خود به معنی بهبود عملکرد سیستم عضلانی شما در انجام حرکات مختلف فنی می‌باشد. ماساژ می‌تواند موجب بهبود و بازگشت بدن به الگوی خواب مناسب و استاندارد شود.

5 تاثیر خوب ماساژ بر بدن کوهنوردان
ماساژ می‌تواند موجب بهبود و بازگشت بدن به الگوی خواب مناسب و استاندارد شود.
– کاهش استرس

ماساژ مناسب می‌تواند موجب تحریک سیستم عصبی پاراسمپاتیک شما شود، سیستمی که مسئول کاهش استرس و تنش و بازگرداندن آرامش می‌باشد. ضمن اینکه ماساژ می‌تواند موجب افزایش دسترسی به پیام‌رسان‌های عصبی هورمونهای “دوپامین” و “سروتونین” باشد که عمده عملکرد آنها ایجاد حس سرخوشی، انگیزه و تعادل در خلق‌وخو می‌باشد. از سوی دیگر ماساژ دادن موجب کاهش تولید هورمون استرس یا همان کورتیزول می‌شود و این تعادل در هورمون کورتیزول به‌نوبه خود موجب افزایش کیفیت خواب و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن خواهد شد که همگی در افزایش کارایی ورزشکاران حائز اهمیت می‌باشند. ۵ تاثیر خوب ماساژ بر بدن کوهنوردان

ترجمه: پویا سلیمانی

منبع

آموزش ماساژ

دانلود ویدئو

 

* بیشتر بخوانید:

سندروم تریگر پوینت یا نقاط دردناک عضلانی را بهتر بشناسیم +ویدئو

 

غذاها برای تقویت تاندون و رباط

 

چگونه از بروز آسیب به عضلات دست پیشگیری کنیم؟

 

اینستاگرام سلوچاینستاگرام سلوچ

تلگرام سلوچ
تلگرام سلوچ
آپارات سلوچ

آپارات سلوچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.