کاربرد های گره پروسیک را بهتر بشناسیم

دیباچه

اگر تجربه استفاده از گره پروسیک (به عنوان حمایت) را در فرود داشته باشید مطمنا با مشکل گیر کردن پروسیک آشنا هستید. پروسیک بر روی طناب قفل می شود و شمارا میان زمین و هوا نگه می دارد. با اینکه امروزه ابرازهای حمایت فرود بسیاری ساخته شده است اما هنوز هم بسیاری از کوهنوردان از گره پروسیک جهت حمایت هنگام فرود استفاده می کنند. در ادامه با سلوچ همراه باشید.

چگونه باپروسیک فرود بیاییم

دو روش معمول خود حمایت در فرود استفاده از گره چفت شونده ( پروسیک یا مشار ) در بالای ابزار و زیر ‏ابزار فرود می باشد.‏

اگر شما از آن دسته کسانی هستید که پروسیک خود را بالای ابزار فرود می زنید باید توج داشته باشید ‏هنگام فرود دستتان باید بالای گره باشد نه بر روی آن .‏

طنابچه ای که با آن گره پروسیک را زده ایم باید کاملا بلند باشد ( مانند شکل ) و گره توسط دست شما بر ‏روی طناب فرود بلغزد.‏ (چگونه با پروسیک فرود بیایم)

1828823f31cc8353b84f4180ef38b230

اگر پروسیک قفل شد چه باید کرد؟

اگره گره شما قفل شد برای آزاد سازی آن ادامه طناب را چند بار بدور پاهایتان حلقه کنید ادامه آن را در ‏دستتان بالا ببرید و در بالای گره محکم نگاه دارید و بر روی آن به ایستید . در این حالت وزن شما از روی ‏پروسیک به روی طناب منتقل می شود و براحتی می توانید پروسیک را آزاد کنید.‏ (چگونه با پروسیک فرود بیایم)

بعد از شل کردن گره پروسیک بادست آزاد طناب را درزیر ابزار فرود کنترل می کنید . حلقه ها را از دور ‏پایتان رها می کنید و باز به فرود ادامه می دهید.‏

بیاد داشته باشید اگر دستتان هنگام فرود بر روی گره باشد و یا طول طنابچه کوتاه باشد گره مرتبا قفل می ‏کند.‏

اگر از گره پروسیک استفاده می کنید تعداد حلقه ها سه دوریا شش حلقه است. و کارابین مورد استفاه ‏باید پیچدار باشد.‏ (چگونه با پروسیک فرود بیایم)

k1_page_6_image_0001

آیا تا کنون از پروسیک برای فرود(حمایت) استفاده نموده اید؟ بنظر شما اگر از گره پروسیک استفاده نماییم به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ تجربیات خود را با ما و دیگر سلوچی ها به اشتراک بگذارید.

آموزش کوهنوردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.