سنگنوردی در هوای بارانی

دیباچه

گرفتار شدن در يک هواي باراني و بد در حين صعود براي هر سنگنورد ممکن است غير قابل اجتناب باشد . مواجهه با باران  بخصوص در اوايل پاييز و بهار ممکن است بيشتر روي دهد . در ادامه با سلوچ همراه باشید.

در برخورد با هوای بارانی چه باید کرد ؟

طبيعا به همراه داشتن پوشاک ضد آب و مناسب مي تواند تا حد زيادي در حفظ وضعيت و روحيه شما کمک نمايد . پس در زمان چيدن کوله پشتي خود آن را از قلم نياندازيد .

نترسيد و عصبي نشويد

مطمئمن باشيد هر طوفاني بالاخره فروکش خواهد نمود . پس خونسردي خود را از دست ندهيد . اگر همراه شما احساس اضطراب مي کنيد سعي کنيد با رفتارتان آرامش را به او القا کنيد .(سنگنوردی در هوای بارانی)

soluch-template

موقعيت هاي پيش رو را بخوبي بسنجيد

عاقلانه تصميم بگيريد . همواره فرود بهترين چاره نيست . بنا به موقعيت خودتان بر روي ديواره تصميم به ادامه راه يا برگشت بگيريد .

60

صعود يک طول طناب تا بالا بسيار بهتر از 9 طول فرود است .اگر شرايط ديواره اجازه داد مي توانيد بدنبال يک سر پناه بگرديد . تا از شدت طوفان کاسته شود .

اگر تصميم به ادامه صعود گرفتيد اصراري بر صعود طبيعي (Free) نداشته باشيد . سنگهاي خيس مکان مناسبي براي صعود طبيعي نمي باشند. (سنگنوردی در هوای بارانی)

هر مياني را به خوبي کار بگذاريد و حتما آن را به خوبي آزمايش کنيد .( احتمال سقوط در اين شرايط چند برابر مي شود ) .

اگر تسمه بلند بهمراه داريد مي توانيد بصورت رکاب از آن استفاده کنيد . و بصورت مصنوعي مسير را ادامه دهيد .

نفر دوم نيز مي تواند با استفاده از دو طنابچه پروسيک ( صعود ميموني ) بسرعت خود را به کار گاه برساند . بنابراين داشتن يکسري لوازم براي اين کار براي هر صعود کننده اي توصيه مي شود .دو طنابچه و يک تسمه وزن زيادي ندارد اما مي تواند بسيار چاره ساز باشد .در صورت تصميم براي فرود تمام نکات ايمني را چک کنيد . به خصوص وضعيت کارگاه هاي مسير را . حتي اگر لازم ديديد آن را با اضافه نمودن ابزار تقويت کنيد . هيچ ابزاري گران بها تر از جان شما و هم طنابتان نيست . (سنگنوردی در هوای بارانی)

سريع ولي ايمن حرکت کنيد

هرگز ايمني را فداي سرعت نکنيد . نبستن پيچ دهانه يک کاربين . چک نکردن يک گره اشتباه در انداختن طناب در وسيله حمايت بد کار گذاشتن حمايت مياني و ….. همه و همه مي تواند به حادثه اي تبديل شود که بسيار ناگوار است . (سنگنوردی در هوای بارانی)

آیا تا به حال در برنامه های فنی با هوای بارانی مواجه شده اید؟ بنظر شما در مواجهه با چنین شرایطی چه باید کرد؟ تجربیات خود را با ما و دیگر سلوچی ها درمیان بگذرانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.