رویای عظیم +صعود بدون اکسیژن به 14 قله هشت هزار متری جهان

عظیم قیچی ساز جوان تبریزی است که با صعود 13 قله از 14 بالای 8000 متری دنیا، در آستانه پیوستن به باشگاه 8 هزار متری­ های دنیاست. او فروردین امسال برای صعود به قله لوتسه عازم نپال شد و در روز جمعه 29 اردیبهشت ماه 96 موفق به صعود به این قله گردید. در ادامه با سلوچ همراه باشید.(رویای عظیم +صعود بدون اکسیژن)

 

دانلود ویدئو با کیفیت 720p . 360p . 270p . 180p

زندگی شخصی

عظیم در سال 1360 در تبریز به دنیا آمد. او که دیپلم فنی و حرفه تراش و فرز دارد، تحصیلات خود را در رشته تربیت بدنی در دانشگاه تبریز ادامه می­دهد.

صعودها

قیچی ساز فعالیت حرفه­ایی کوهنوردی خود را از سال 1379 آغاز کرد. اولین صعود برون مرزی او قله 6400 متری ماربل وال قزاقستان بوده­است. در سال 1382 به عنوان عضو تیم ملی بزرگسالان، برای صعو قله گاشربروم 1 راهی کشور پاکستان شد. این صعود به دلیل اسیب دیدگی محمد اوراز در ارتفاع 7800 متری ناتمام ماند. آسیبی که در نهایت منجر به فوت محمد اوراز شد. در سال 1383 وی در ادامه صعودهای برون مرزیش قله ­های دیران پیک (7200 متر) و اسپاتنیک (7127 متر) را در پاکستان صعود کرد. در سال 1384 در سن 24 سالگی موفق شد بدون استفاده از کپسول اکسیژن بر بام جهان، قله اورست (8848 متر) بایستد.

رویای عظیم +صعود بدون اکسیژن
عظیم قیچی ساز به باشگاه 8000 ها پیوست.
رویای عظیم +صعود بدون اکسیژن

سال بعد، 1385، عظیم قیچی ساز با هزینه شخصی موفق به صعود قله نوشاق به ارتفاع 7495 در رشته کوه هندوکش شد. در زمستان همان سال سرپرستی تیم مستقلی از بانوان تبریز را برای صعود به قله آرارات ترکیه بر عهده داشت. دو سال پس از این صعودها، در سال 1387، وی موفق شد قله 8047 متری برودپیک در پاکستان را صعود کند.

رویای عظیم +صعود بدون اکسیژن

سال پس از آن، 1388، به عنوان سرپرست و تشکیل دهنده تیم هیئت کوهنوردی آذربایجان شرقی، موفق به صعود قله جنگیش چوکوسو (7439 متر) در قرقیزستان شد. بسیاری این قله را شمالی­ترین و سردترین قله هفت هزار متری دنیا می­خوانند. بهار 1389، سرپرست تیم صعود به قله دائولاگیری (8167 متر) بود و در تابستان همان سال توانست قله سرسخت و خطرناک نانگاپاربات (8125) در قراقروم پاکستان را صعود کند.

عظیم در سال 1390 توانست قله کانچین چونکا را صعود کند و در تابستان همان سال قله­ های گاشربروم 1 و گاشربروم 2 را صعود کرد. در بازگشت از قله گاشربروم 2 بود که لیلا اسفندیاری سقوط کرد و درگذشت. در اسفند همان سال به همراه تیمی بین المللی صعود به قله آناپورنا را آغاز کرد و پس از تلاشی که 50 روز به طول انجامید در اردیبهشت 1391 توانست بر فراز این قله بیاستد. (رویای عظیم +صعود بدون اکسیژن)

رویای عظیم +صعود بدون اکسیژن

قله کی2، معروف به کوه وحشی، که سخت ترین و فنی ترین قله جهان است و با ارتفاع 8611 متر در دومین کوه بلند دنیاست، هدف بعدی عظیم بود. قیچی ساز توانست روز 10 مرداد سال 1391 این قله را صعود کند و به سلامت به کمپ بازگردد. (رویای عظیم +صعود بدون اکسیژن)

رویای عظیم +صعود بدون اکسیژن

دهمین قله بالای 8 متری وی در روز 8 مهر همان سال در شرایطی سخت و سنگین به همراه دیگر کوهنورد تبریزی، مهدی قلی پور، انجام گرفت.

رویای عظیم +صعود بدون اکسیژن

آن­ها توانستند به صعود قله 8163 متری ماناسلو در منطقه گورخا نپال صعود کنند. عظیم قیچی ساز در این صعود از کپسول اکسیژن مصنوعی استفاده نکرد. قله ماکالو در نپال هدف بعدی عظیم بود. در اردیبهشت 1392 قیچی ساز توانست به عنوان اولین ایرانی بر فراز این قله بیاستد.

رویای عظیم +صعود بدون اکسیژن

در هنگام فرود از این قله کوهنورد چینی، شیانگ یانگ-لیو، سقوط کرد و درگذشت. در شهریور همان سال عظیم راهی نپال شد و چو اویو را هم صعود کرد. او در فروردین ۱۳۹۳ برای صعود به قله شیشاپانگما چهاردهمين قله بلند جهان راهی تبت شد. و این قله را هم صعود کرد. عظیم فروردین ۱۳۹۴ برای صعود به قله لوتسه، به عنوان آخرین قله باقی مانده از هشت هزار متری‌هی دنیا راهی نپال شد که به دلیل زلزله که در این منطقه رخ داد از صعود باز ماند. تلاش دیگر قیچی ساز برای صعود به لوتسه در فروردین 1395 آغاز شده­است.(رویای عظیم +صعود بدون اکسیژن)رویای عظیم +صعود بدون اکسیژن

شایان ذکر است که تمامی صعودهای عظیم قیچی ساز به غیر از اورست (از کمپ 4 تا قله) بدون استفاده از کپسول اکسیژن و باربر ارتفاع انجام گرفته­ است.

سپاس از توجه شما

منبع

یک دیدگاه در “رویای عظیم +صعود بدون اکسیژن به 14 قله هشت هزار متری جهان

  • اکتبر 14, 2019 در1:08 ق.ظ
    پیوندیکتا

    باسلام لطفا این اخر مطلب رو تصحیح کنید_آقای قیچی ساز اورست را بدون اکسیژن صعود کرده اند _ولی اولین باری که تیم بانوان رو به اورست برده بودند اون موقع از اکسیژن استفاده کرده بودند ولی دومین بار بدون اکسژن با تشکر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.