راهنمای خرید کلنگ یخ و برف کوهنوردی +زیرنویس فارسی

چگونه کلنگ یخ و برف مناسب را پیدا کنیم؟

در این ویدئو به بررسی ویژگی انواع کلنگ های یخ و برف و ابزارک ها می پردازیم و کاربرد هر یک را برای شما بازگو می کنیم. در نهایت شما می توانید ابزار مناسب خود را شناسایی نمایید. با سلوچ همراه باشید.

دانلود 720p

راهنمای خرید کلنگ یخ و برف کوهنوردی

برای صعود زمستانه به کوهها یا صعود از آبشار های یخی به انواع مختلف کلنگ یخ و برف و ابزارک یخ نیاز داریم کوهنوردان معمولا از کلنگ های یخ با طولی بین 50 تا 75 سانتی استفاده می کنند طول کلنگ یخ ها باید بسته به قد کوهنورد یا طول های متداول انتخاب شود.

راهنمای خرید کلنگ یخ و برف کوهنوردی

کلنگ یخ مناسب برای شما کلنگی است که وقتی آن را در دست خود و در کنار بدنان می گیرید نوک آن به سختی به زمین برسد.

عامل دیگری که می تواند در انتخاب طول مناسب کلنگ دخیل باشد نوع کاربرد شماست.(راهنمای خرید کلنگ یخ و برف کوهنوردی)

کاربرد کلنگ یخ و برف های بلند تر

طبیعت گردان و کوهنوردانی که قصد انجام برنامه های فنی را ندارند بهتر است از کلنگ های یخ بلند تر استفاده نمایند زیرا که کلنگ های یخ بلندتر بسیار متعادل تر هستندو راحت تر می توانیم از آنها برای عبور از شکاف های یخی و کاربردهای دیگر استفاده کنیم

اگر کوهنورد نیاز دارد که کلنگ یخ را به مدت طولانی در دست بگیرد بهتر است کلنگی را انتخاب نماید که از آلیاژ سبکتری ساخته شده باشد لذا توصیه می کنیم که کلنگ هایی با شافت مستقیم را انتخاب نمایند.(راهنمای خرید کلنگ یخ و برف کوهنوردی)

کلنگ یخ و برف نوع B

کلنگ یخ و برف نوع B

کلنگ های یخی نوع B  از این نظر انتخاب های مناسبی هستند چرا که سبکتر و ارزان تر هستند. برای صعود های تکنیکی تر شما نیاز دارید که کلنگ یخی را انتخاب نمایید که قدری کوتاه تر باشد، زیرا که راحت تر می توانید آن را در یخچال و برف فرو کنید و از آن خارج نمایید. کلنگ برف هایی با شافت مستفیم یا شافت کمی خمیده برای این کاربرد مناسبد

اما توجه داشته باشد که کلنگ های یخ کوتاه تر قابلیت اتکای کمتری برای نجات شما دارند… پس مراقب باشید!

کلنگ های یخ نوردی

اگر شما علاقمند به یخنوردی هستید بهتر است کلنگ یخی را انتخاب نمایید که کمی خمیدگی  در شافت خود داشته باشد.

طراحی خمیده این کلنگ ها باعث می شود که در یخ بهتر فرو بروند و از طرف دیگر راحتی بیشتری برای انگشتان شما ایجاد می نمایندکلنگ یخ و برف های نوع  B و Tبهترین گزینه ها برای یخ نوردی های متوسط هستند.(راهنمای خرید کلنگ یخ و برف کوهنوردی)

کلنگ های نوع T

کلنگ های یخ  نوع T بسیار محکم و قابل اعتماد هستند اما در مقایسه با نوع B کمی سنگین تر و البته گران قیمت تر هستندکلنگ های نوع T به عنوان کلنگ یخ تکنیکی شناخته می شوند کوهنوردانی که به اسکی علاقمندند یا دیگرانی که به تجهیزات سبک احتیاج دارند بهتر است کلنگ های یخی با جنس آلومینیوم و فیبر کربن استفاده نمایند. اما توجه داشته باشید که این آلیاژ ها در عین سبک بودنشان عمر مفید کمتری دارند.

کلنگ های نوع T

ابزارک های یخ

یخ نوردان حرفه ای به یک جفت ابزارک یخ احتیاج دارند ابزارک های یخ معمولا حدود 50 سانتی متر طول دارند و شفت آنها به صورت کامل خمیده است .ابزارک ها به شما امکان می دهند که بتوانید به شکل های گوناگون آنهارا در دست بگیرید. اینها به شما امکان می دهند که به راحتی محل اتکای دستانتان را عوض نمایید.

راهنمای خرید کلنگ یخ و برف کوهنوردی

این ابزارک ها امکان انجام پیشرفته ترین تکنیک های یخ نوردی را ایجاد می کنند.

دستگیره و حمایت

امروزه بیشتر ابزارک های یخ به گونه ای طراحی می شوند که به توان آنها را با دستگیره و حمایت یا بدون آن استفاده نمود مثلا این یکی دستگیره ندارد دستگیره و حمایت به شما امکان می دهد که به راحتی محل اتکای ابزارک را تغییر دهید و تکنیک های پیشرفته یخ نوردی را بدون ترس از رها شدن و افتادن ابزارک یخ به انجام رسانید.

ابزارک های یخ با سر قابل تعویض

بعضی مدل های ابزارک یخ سر های قابل تعویض دارندو می توانند هم زمان به کلنگ یخ یا چکش تبدیل شوند ، البته مدل هایی هم هستند که این قابلیت تعویض سر را ندارند.

این مدل ابزارک ها مناسب کوهنوردانی هستند که به صعود های ترکیبی می روند لذا استفاده از ابزارک های با سر قابل تعویض به آنها کمک می کند تا خود را برای شرایط پیش بینی نشده آماده نمایند و از طرفی وزن کمتری را حمل نمایند.

نظر شما چیست؟ به نظر شما کلنگ های یخ و برف چه کاربرد های دیگری دارند که در نوشتار بالا نیامد؟ بنظر شما طراحی های آینده ابزارک های یخ و کلنگ ها به کدام سو می رود؟ تجربیات و نظرات خود را با ما دیگر سلوچی ها در میان بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.