راهنمای خرید عینک های آفتابی کوهنوردی

?⛷?یکی از مواردی که در کوهنوردی نباید در قید و بند میزان هزینه بود انتخاب عینک می باشد ، البته گران خریدن منظورمان نیست ، مهم کارایی عینک و اطمینان از اینکه شیشه این عینک ها اشعه های محدود طول موج فرابنفش را از خود عبور نمی دهند ، یعنی به عنوان یک جاذب در محدوده ۲۰۰ تا ۴۰۰ نانومتر عمل می کنند.?(راهنمای خرید عینک های آفتابی کوهنوردی)?

راهنمای خرید عینک های آفتابی کوهنوردی

راهنمای خرید عینک های آفتابی کوهنوردی 

?یک نکته مهم دیگر شکل ظاهری قاب عینک می باشد ، عینک های آفتابی شهری دارای فریمی هستند که کناره های آنها باز است و شاید در شهر خیلی هم مهم نباشد که کنار های آن بسته باشد . ولی در کوهستان به خصوص در مناطقی که برف و یخ وجود دارد و تابش خورشید شدید تر است ،انعکاس نور توسط اشیاء از طریق مسیر های کناری عینک وارد چشم می شود و می تواند به چشم آسیب برساند . (راهنمای خرید عینک های آفتابی کوهنوردی)

??یک کوهنورد خوب باید بداند که شاید شکل ظاهری این عینک ها زیاد باب میل نباشد ولی فوق العاده مفید و کارآمد می باشد.

??همیشه عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب و لباس، جهت محافظت از آفتاب همراه داشته باشید. عینک آفتابی از وسایل بسیار مهم در کوه هستند. چشم نسبت به اشعه آفتاب بسیار حساس است. ?

شبکه چشم بدون عینک بی آنکه هیچ ناراحتی احساس کنید، می تواند بسوزد و باعث به وجود آمدن ناراحتی درد آوری بشود. اشعه ماورابنفش حتی از میان ابرها هم رد می شود. بنابراین در روزهای ابری گول نخورید و چشم های خود را بدون محافظ نگذارید.☁️⛅️

☀️توصیه مناسب این است که هر زمان که از کرم ضد آفتاب استفاده می کنید، از عینک هم استفاده کنید و در ارتفاعات بالا ، هر دو آن ها را در مواجهه با برف، یخ و آب استفاده کنید.❄️

راهنمای خرید عینک های آفتابی کوهنوردی

☀️عینک های آفتابی باید بتواند ۹۵ تا ۱۰۰ درصد نور ماورابنفش را حذف و فیلتر کند. عینک آفتابی باید آنقدر رنگی باشد که فقط نور کمی از آن رد شود و به چشم برخورد کند. (راهنمای خرید عینک های آفتابی کوهنوردی)

?فریم عینک های آفتابی باید از جنس غیر فلز باشد و قاب این عینک ها باید دارای محافظ های کناری در پیرامون خود باشد تا از ورود اشعه و در هنگام طوفان از ورود گرد و غبار و برف جلوگیری کند.

❄️?عینک های طوفان:

این عینک ها نیمی از صورت را می پوشانند و این عینک ها باید بتواند ۵ تا ۱۰ درصد نور مریی را از خود عبور دهد. معمولا این عینک ها از جنس طلقی ( نوعی پلاستیک ) هستند و توسط یک بند کشی به روی صورت می گیرد. (راهنمای خرید عینک های آفتابی کوهنوردی)

??عینک آفتابی به عینکی اطلاق می‌شود که اولاً زیادی نور خورشید را جذب نماید و میزان مناسبی از نور را به چشم برساند و ثانیاً اشعه مضر نور خورشید و به ویژه اشعه فرابنفش (UV) را به طور کامل جذب کند.?

☀️با توجه به شدت اشعه آفتاب در کشور ما و گزارش‌های متعددی که در مورد زیان اشعه فرابنفش منتشر شده، مقوله استفاده از عینک‌های آفتابی اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است.?

راهنمای خرید عینک های آفتابی کوهنوردی

?عوارض استفاده از عینک نامناسب:

??انتخاب عینک‌های آفتابی اغلب بر مبنای در دسترس بودن، وضعیت ظاهری عینک و قیمت آن، بدون در نظر گرفتن ویژگی‌های فنی و نحوه ساخت و نیاز موارد خاص انجام می‌گیرد. تداوم این روند و عدم توجه به ویژگی‌های ضروری عینک و نیز عدم استفاده از عینک‌های آفتابی، بر حسب مورد، می‌تواند تبعاتی از قبیل خیرگی چشم، کاهش حدت بینایی، کاهش حساسیت به کنتراست و احتمالاً ایجاد کاتاراکت و بیماری سنی شبکیه را به دنبال داشته باشد.?

نظز شما چیست؟ به نظر شما کدام نوع عینک آفتابی برای استفاده کوهنوردان مناسب تر است؟ شما از چه نوع عینک هایی استفاده می می نمایید؟ تجربیات خود را با ما دیگر سلوچی ها در میان بگذارید.

یک دیدگاه در “راهنمای خرید عینک های آفتابی کوهنوردی

  • نوامبر 12, 2017 در6:37 ب.ظ
    پیوندیکتا

    حالا من برای کوهنوردی چه لنزی انتخاب کنم.کملیون.زبرا. اسپکترون4یا یا اسپکترون 3
    از عینک طبی هم استفاده میکنم.جولبو مدل ترک میخوام انتخاب کنم ولی تو انتخاب لنز موندم…

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.