آموزش ایجاد جای پا در شیب های برفی و یخی +زیرنویس فارسی

دانلود ویدئو: 180p   . 270p  .  360p   . 720p

آموزش ایجاد جای پا در شیب های برفی و یخی

در این ویدئو به آموزش ایجاد جای پا در شیب های برفی و یخی می پردازیم. بیشتر کوهنوردان و طبیعت گردان از کرامپون برای گام برداری بروی برف استفاده می نمایند که روش خیلی مطمئن و خوبی است اما بد نیست که شما روش برش جای پا را با کلنگ یخ و برف یاد بگیرید.(ایجاد جای پا در شیب های برفی و یخی)

دانلود ویدئو با کیفیت 720p

دانلود ویدئو های آموزشی کوهنوردی و طبیعت گردی

ایجاد جای پا در شیب های برفی و یخی

این روش به موقع نیاز بسیار به شما کمک خواهد کرد ممکن است شما به خاطر شکستن کرامپونتان مجبور به استفاده از روش برش جای پا بشوید یا اگر کرامپون را با خود نیاورده اید یا اینکه طول یخچال آن قدر زیاد نیست که بخواهید کرامپون بپوشید چرا که پوشیدن کرامپون بسیار زمانبر است و تیم را معطل می کند.

تکنیک برش جای پا

لذا بهتر است از تکنیک برش جای پا استفاده کنیم این روش بسیار کارامدی است اما قدری احتیاج به تمرین کردن دارد کلنگ یخ و برف مهم ترین نقش را در برش جای پا دارد و خیلی مهم است که طول کلنگ شما به اندازه ای باشد که شما بتوانید به راحتی برف را برش بزنید. پهنای سر کلنگ باید اندازه مناسبی داشته باشد تا جای پای خوبی در برف و یخ ایجاد نماید.(ایجاد جای پا در شیب های برفی و یخی)

به کلنگ یخ و برف یک تسمه بلند به عنوان دستگیره به عنوان دستگیره متصل نمایید.

و البته به شما توصیه می کنم که یک تسمه بلند به عنوان دستگیره به کلنگ تان وصل نمایید چرا که شما در این روش شما باید کلنگ را به سرعت حرکت دهید و احتمال رها شدن کلنگ از دستتان زیاد است و اگر کلنگ از  دست شما پرت شود بدترین بخش صعود شما اتفاق می افتد شکافی که در یخچال ایجاد می نمایید .

بسته به اینکه شما در حال صعود هستید یا اینکه در حال فرود هستید یا در حال تراورس کردن یا حرکت مورب روی یخچال هستید متفاوت خواهد بود.

ایجاد جای پا در شیب های برفی و یخی

حرکت پاندولی کلنگ بر روی یخچال

برای ایجاد شکاف موثر بر روی یخچال کلنگ باید مثل یک پاندول حرکت نماید و پشت سر هم بر روی یخچال جای پا ایجاد نماید باید حرکت پاندولی دست را از اینجا آغازکنیم کمی بازوی خود را خم نگه دارید و قدری هم  بدنتان را بر روی یخچال خم نمایید و زمانی که کلنگ شروع به فرود آمدن بر روی یخچال می کند بازوی ما هم باید زاویه خود را حفظ کند وبا همان زاویه باید دستمان را پایین بیاوریم و وقتی کلنگ سطح برف و یخ را لمس می کند . بازوی ما باید در همان زاویه قفل باشد.

کلنگ سطح یخچال را می شکافد و به مسیرش ادامه می دهد حرکت کلنگ دقیقا مثل حرکت یک پاندون خواهد بود اکنون که جای پا را برش زدید کافی است گامتان را درون شکاف ایجاد شده بگذارید بهتر است که با پا به جای پا ضربه بزنید تا گامتان استوار تر بشود.(ایجاد جای پا در شیب های برفی و یخی)

حرکت منظم بر روی یخچال

دوباره با کلنگ کمی بالاتر شکاف ایجاد کنید و دوباره با پا به شکاف ایجاد شده بکوبید دوباره برش و ضربه باید تمرین کنید تا نواخت این تکنیک بیاموزید و به صورت یکنواخت پیش بروید وقتی به خوبی تمرین کردید می توانید با این روش به سرعت بر روی یخچال پیش بروید.(ایجاد جای پا در شیب های برفی و یخی)

مزیت تکنیک ایجاد جای پا در شیب های برفی و یخی

مزیت استفاده از این روش این است که برای شما و هم تیمی هایتان یک مسیر مستحکم از جای پا ها درست می نماید که می توانید از جای گام ها برای بالا رفتن یا برگشت و یا حرکت های مورب استفاده نمایید.

تکنیک برش جای پا در فرود از یخچال

 در موقع برگشت این جای گام ها بسیار مفیدند خوب دوباره شروع می کنیم از شیب بالا رفتن مستقیم شب را به بالا می رویم .

جای پا هارا را نزدیک به هم بسازید فاصله برش ها کم باشد تا خسته نشوید باید سعی کنید تا یک نواخت و مرتب این کار را انجام دهید و پیش بروید اگر می خواهید جهت مسیر را  عوض کنید یا تراورس نمایید .

فاصله جای پا ها چقدر باشد

باید فاصله طولی بین شکاف ها را بیشتر کنید برش بعدی را جلوتر از برش قبلی ایجاد نمایید این کار به شما امکان حرکت مورب را بر روی یخچال می دهد شما می توانیداز روش برش جای پا هنگام پایین آمدن از شیب های یخی به خوبی استفاده نمایید همانطور که پیداست باید بتوانید کلنگ را به سطح برف برسانید.

درست مثل حالت قبل لذا باید بدنتان را در یک موقعیت مناسب و پایدار قرار دهید تا بتوانید در سطح پایین دست یخچال شکافی ایجاد کنید .(ایجاد جای پا در شیب های برفی و یخی)

ایجاد جای پا در شیب های برفی و یخی

موقعیتی مستحکم در روی شیب ایجاد نمایید

پیشنهاد می کنم که دست بالاتر خود را خم کنید و بر رروی پایتان تکیه دهید و اندکی زانویتان را خم نمایید تا موقعیتی مستحکم در روی شیب ایجاد نمایید و بخوبی بنوانید کلنگ را به سطح یخچال رسانده و شکاف ایجاد نمایید.

همانطور که می بینید باید همان حرکت پاندولی را تکرار نمایید تا سطح برف را برش بزنید.

اما در این حالت باید قدری غوز کنید وزانو هایتان را خم نگه دارید تا بتوانید در سطح یخچال جای پا ایجاد نمایید و از شیب پایین بروید. هنگام پایین آمدن بهتر است قدری فاصله بین برش هارا بیشتر کنید تا فاصله بین پاهایتان بیشتر شود و تعادل شما بهتر حفظ بشود. این به شما امکان می دهد تا به راحتی بر روی شیب خم شوید و برش های تازه ایجاد نمایید.

پس هربار قدری پایین تر را خراش دهید. پای پایین تر را در شکاف ایجاد شده جای دهید و سپس پای دیگر را پایین بیاورید. دوباره برش و ضربه با پا و یکی یکی پایین بیایید. (ایجاد جای پا در شیب های برفی و یخی)

سپاس از توجه شما همنورد گرامی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.