اولین طناب کوهنوردی خود را بخرید +دانلود ویدئو

خرید اولین طناب کوهنوردی همواره اندکی باعث سردرگمی می شود اما اگر اطلاعات اولیه را داشته باشید واقعا کار سختی نخواهد بود. در این ویدئو تلاش می کنیم که مهمترین نکات درباره طناب های کوهنوردی را با شما همنوردان عزیز در میان بگذاریم. با سلوچ همراه باشید. (اولین طناب کوهنوردی خود را بخرید)

 

دانلود ویدئو 720p 

طناب کوهنوردی

اولین طناب کوهنوردی خود را بخرید

اولین طناب کوهنوردی شما بهتر است ضخامتی بین 9.8 تا 10.2 میلی متر و طولی حدود 50 متر داشته و طبق استاندارد UIAA فدراسیون جهانی کوهنوردی طراحی و ساخته شده باشد.قبل از هرچیز شما باید طنابی را انتخاب نمایید که توسط یک کمپانی قابل اعتماد صرفا برای کوهنوردی طراحی شده باشد.

به صورت کلی ما دو نوع طناب در ورزش کوهنوردی داریم:

ما این دو طبقه اصلی طناب ها به طناب های استاتیک و طناب های دینامیک تقسیم بندی می کنیم.

*طناب استاتیک طنابی است که وقتی تحت فشار قرار می گیرد خاصیت ارتجاعی کمی از خود نشان می دهد.

*طناب دینامیک طنابی است که در زیر فشار مانند یک کش محکم حالت کشسانی از خود نشان بدهد.

اولین طناب کوهنوردی خود را بخرید

اگر هنگام صعود به دیواره ،کوهنورد به هر دلیلی رها شود شما باید طناب استاتیک را مثل یک کابل فلزی تصور کنید! اگر به هر دلیلی طول کمی از طناب در مسیر میانی ها شل بوده باشد تمام نیروی حاصل از سقوط بر بدن کوهنورد وارد می شود که البته تجربه ای بسیار دردناکی خواهد بود و اگر شخص فاصله زیادی را سقوط کرده باشد این توقف ناگهانی میتواند باعث مرگ او شود!!! (اولین طناب کوهنوردی خود را بخرید)

*اما اگر طناب دینامیک باشد نیروی حاصل از سقوط صرف افزایش طول طناب می شود و شخص توقف به نسبت آرامی خواهد داشت.

*مهمترین نکته ای که در اینجا باید به شما متذکر شویم این است که اگر به سنگنوردی و صعود دیواره می روید حتما ،حتما و حتما باید از طناب دینامیک استفاده نمایید.

با این مقدمه ما می دانیم که حتما باید یک طناب دینامیک را به عنوان اولین خریدمان انتخاب نماییم. (اولین طناب کوهنوردی خود را بخرید)

اولین طناب کوهنوردی خود را بخرید

اولین نکته ای که هنگام خرید طناب باید مورد توجه قرار دهیم ضخامت طناب می باشد. قطر طناب مهم ترین فاکتور است چرا که شما با انتخاب یک طناب نازک تر کاهش قابل توجهی در وزن تجهیزاتتان ایجاد می کنید. البته همواره یک تعادل منطقی بین قیمت و دوام طناب ها وجود دارد. طناب های ضخیم تر کمی گرانقیمت تر هستند و دوام بیشتری دارند. (اولین طناب کوهنوردی خود را بخرید)

طول طناب کوهنوردی

طول طناب انتخاب دیگری است که شما باید در موردش تصمیم بگیرید.طول رول طناب استاندارد در کشور آمریکا 60 متر می باشد.طول و قطر طناب مهمترین فاکتور ها برای خرید یک طناب کوهنوردی هستند اما ما شاخصه های دیگری هم داریم. (اولین طناب کوهنوردی خود را بخرید)

شاخصه های دیگر طناب کوهنوردی

اولین شاخصه خشک بودن طناب است. طناب های خشک به گونه ای طراحی شده اند که از نفوذ آب به درون بافت خود جلوگیری می نمایند. اگر آب به درون طناب نفوذ کند استحکام طناب کاهش یافته و وزن آن به مقدار قابل توجهی افزایش می یابد و همچنین طناب مرطوب بخش بزرگی از خاصیت کشسانی خود را از دست می دهد.

طناب های خشک از نفوذ آب جلوگیری می نمایند اما نمی توانند کاملا مانع جذب آب شوند…

*خرید یک طناب خشک می تواند پیشنهاد خوبی باشد اما در مقابل طناب های خشک معمولا 20 درصد گرانتر از طناب های معمولی هستند.

اولین طناب کوهنوردی خود را بخرید

*فاکتور دیگری که باید مد نظر قرار گیرد شاخص های UIAA می باشد. این اطلاعات به شما عمر مفید هر طناب را نشان می دهد. (اولین طناب کوهنوردی خود را بخرید)

طنابی که شاخصه UIAA بالاتری در تست ها از خود نشان می دهد عمر مفید بیشتری نسبت به طناب های با عدد شاخص کمتر خواهد داشت.

توجه نمایید که عدد شاخص تحمل فشار و ضربه ، ماکزیمم تحمل طناب شما نخواهد بود.در انتها بیان چند نکته خالی از لطف نیست. طناب ها طبقه بندی های دیگری هم دارند که شامل تک طناب ها ،نیم طناب ها و طناب های دوقلو می شود. توصیه می کنیم که به عنوان اولین طناب تان یک تک طناب را انتخاب نمایید.

اکثر کوهنوردان از تک طناب ها برای صعود و سنگنوردی استفاده می نمایند.

نیم طناب ها و طناب های دوقلو معمولا در کاربرد های خاص مورد استفاده قرار می گیرند و لذا خرید آنها برای کسانی که تازه کوهنوردی را شروع نموده اند توصیه نمی شود. (اولین طناب کوهنوردی خود را بخرید)

سخن آخر

یک بار دیگر به مرور مهم ترین نکات می پردازیم:

بهتر است یک طناب دینامیک با قطری بین 9.8 تا 10.2 میلیمتر و با طول 50 متر به عنوان اولین طناب کوهنوردی تان خریداری نمایید.خشک بودن یا نبودن طناب به شما بستگی دارد…

سپاس از توجه شما

 

 

 

 

یک دیدگاه در “اولین طناب کوهنوردی خود را بخرید +دانلود ویدئو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.