کوهنوردی و درمان یبوست+ویدئو

فعالیت بدنی سبب کاهش مدت زمانی می شود که طی آن مواد غذایی طول روده بزرگ را طی می کند این امر سبب می شود که زمان کمتری برای جذب آب از مواد داخل روده وجود داشته باشد و در نتیجه در انتهای روده مدفوع نرمتر باشد.از سوی دیگر ورزشهای هوازی از جمله کوهنوردی و کوهپیمایی سبب تقویت ضربان قلب و سرعت و عمق تنفس می شوند و این امر سبب تقویت قدرت انقباض عضلات روده می گردد که این امر به دفع مدفوع کمک شایانی می کند. در این مقاله به تاثیر کوهنوردی و درمان یبوستمی پردازیم. با سلوچ همراه باشید. (کوهنوردی و درمان یبوست)

کوهنوردی و درمان یبوست

 

دانلود ویدئو

 بهترین زمان برای ورزش چه زمانی است؟

لازم است حداقل یک ساعت بعد از صرف غذا به ورزش بپردازید. پس از صرف غذا جریان خونی که به معده و روده می رود افزایش می یابد تا هضم و جذب غذا بهتر انجام شود.

به همین دلیل چنانچه پس از مصرف غذا بلافاصله به انجام ورزش بپردازید خون بجای معده و روده به سمت عضلات و قلب منحرف خواهد شد و جریان خون رسیده به معده و روده به سمت عضلات و قلب منحرف خواهد شد و جریان خون رسیده به معده و روده کاهش خواهد یافت و قدرت انقباض عضلات روده و قدرت ترشح آنزیمهای روده کاهش خواهد یافت و غذا مدت بیشتری را در روده باقی می ماند و نه تنها در این شرایط ورزش سبب بهبود یبوست در شما نمی شود بلکه آنرا تشدید هم خواهد نمود و منجر به عوارضی چون نفخ شکم و احساس ناراحتی و ترش کردن خواهد شد.

 

دانلود ویدئو

⭕️ چه نوع ورزشهایی برای رفع یبوست مفیدند؟

یک برنامه پیاده روی یا کوهپیمایی منظم به مدت ۱۵-۱۰ دقیقه چند بار در روز به شما و سیستم گوارشی شما در رسیدن به حداکثر فعالیتش کمک بسیاری خواهد نمود.

کوهنوردی و درمان یبوست
چنانچه از نظر بدنی آمادگی نسبی دارید انجام ورزشهای هوازی را به شما توصیه می کنیم.

نمونه این ورزشها شامل: دویدن، پیاده روی سریع، کوهپیمایی، کوهنوردی، اسکی، صعودهای ورزشی و سنگنوردی، شنا و ورزشهایی مثل بسکتبال و اسکیت می باشد.
ورزشهای کششی مثل یوگا در درمان این بیماری نیز بسیار موثر بوده اند.
دکتر حمید مساعدیان

سپاس از توجه شما

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *