مقابله با افسردگی‌ پس از سفر و طبیعت گردی +دانلود ویدئو

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که انقدر دلبسته طبیعت بوده باشید که پس از اتمام یک سفر و طبیعت گردی تا چند روز علایم افسردگی و ناراحتی را از خود نشان بدهید! علت چیست مگر نباید بعد از سفر و زندگی در طبیعت نیرو گرفت و تا چندروز احساس سرخوشی داشت؟! در این مقاله به بررسی زمینه های افسردگی‌ پس از سفر و طبیعت گردی می پردازیم. با سلوچ همراه باشید.

افسردگی‌ پس از سفر و طبیعت گردی
در هنگام مراجعت به منزل و درست زمان برنامه‌ریزی برای برنامه‌های بعدی یا در زمان استراحت، مدام  افکار دیگری به سراغ شما می‌آیند!

شاید شما نیز با افرادی برخورد کرده باشید که چنان مفتون و شیدای طبیعت و کوهستان می‌باشند که به‌عکس افراد عادی و نرمال که پس از یک پیمایش و کوه‌نوردی، چندین ساعت یا چندین روز دچار حس سرخوشی و نشاط هستند، بعد از اجرای برنامه احساس افسردگی و ناراحتی می‌کنند.

هرچند که ساعاتی که درگیر پیمایش و صعود هستید همراه با استرس و فشار بوده و در طول مسیر با ناشناخته‌ها و امور غیرقابل پیش‌بینی و دشواری روبرو می‌شوید اما در هنگام مراجعت به منزل و درست زمان برنامه‌ریزی برای برنامه‌های بعدی یا در زمان استراحت، مدام  افکار دیگری به سراغ شما می‌آیند و غالب زمان خود را صرف یادآوری مراحل و زیبایی‌های صعود و پیمایش خود می‌کنید .به نحوی که از فکر کردن به سایر مسائل روزمره باز می‌مانید و از استراحت باز می‌مانید.

تماشا کنید 

 

دانلود ویدئو

دردآورتر اینکه هیچکس ارزش تلاش و صعود شما را در نمی‌یابد و حتی درک درستی هم از کوه‌نوردی ندارند. افسردگی‌ پس از سفر و طبیعت گردی

مقابله با افسردگی‌ پس از سفر و طبیعت گردی

چگونه با این وضعیت روبرو شویم؟

  • اولین گام در مواجهه با این حالت این است که بپذیرید که این مشکلی است که شما دچار آن شده‌اید و اینکه اصولا چرا حالتان به آن اندازه‌ای که باید خوب نیست.
  • افسردگی‌ پس از سفر و طبیعت گردی
    قبول کنید، پیمایش و صعود شما نیز بالاخره به پایان می‌رسد…
  • قبول کنید که مانند هر چیز دیگری، پیمایش و صعود شما نیز بالاخره به پایان می‌رسد.
  • بپذیرید که خانواده و دوستان شما هم قسمتی از زندگی شما هستند و باید وقتی را به آنها اختصاص دهید.
  • توجه داشته باشید که کوه‌ها همیشه استوار بر جای خود هستند و می‌توان به آنها بازگشت اما زندگی خانوادگی و اطرافیان شما ممکن است چنین نباشند. افسردگی‌ پس از سفر و طبیعت گردی
  • به این نکته فکر کنید که اگر این پیمایش و صعود شما به انتها نمی‌رسید شما هرگز نمی‌توانستید پیمایش و صعود بعدی را تجربه کنید.
  • پذیرشِ نقطه پایان سخت، اما لازم و ضروری است. افسردگی‌ پس از سفر و طبیعت گردی
  • افسردگی‌ پس از سفر و طبیعت گردی
  • به خود بقبولانید که هر برنامه‌ای بالاجبار پایان یافتنی است و شما به ناچار باید به زندگی عادی و مسئولیت‌های روزمره خود بازگردید، در غیر اینصورت دچار وضعیت وسواس فکری می‌شوید و تمرکز خود را در زندگی از دست می‌دهید و عملاً تلاش می‌کنید تا هر برنامه را به برنامه بعد متصل کنید و در این میان فرصت کافی برای لذت بردن از لحظات ناب زندگی را نیز از دست می‌دهید.
  • بنابراین بهتر است از هر روز زندگی خود لذت ببرید و هر روزتان را زندگی کنید.

ترجمه: پویا سلیمانی

منبع

بیشتر بخوانید:

کوه آخرین پناهگاه برای آرامش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.