فواید گیاهخواری در ورزش کوهنوردی


دیباچه (فواید گیاهخواری)

لا تجعلوا بطونكم مقابر الحيوان

“شکم های خودتان را مقبره حیوانات نسازید” علی(ع)

ما بین احتیاجاتی که انسان را پیوسته در فشار گذاشته است از همه سخت تر و از همه وسیع تر اختیاج به خوردن است.این احتیاج وابسته به زندانی می باشد چه برای جبران قوایی(فواید گیاهخواری) که به مصرف می رسانیم ناگزیریم به وسیله خوراک قوای جدید جایگزین آن بنماییم تا بدن به تحلیل نرود. زندگی شبیه است بیک آتشکده که باید مرتب مواد سوختی به آن برسد تا خاموش نگردد.

گرسنگی فرمانده غداری می باشد که بیدادگری ۀن دمی مارا آسوده نمی گذارد_باید خورد برای زندگانی! امروز بخوریم،قردا بخوریم،همیشه بخوریم.

یک میل کور و درنده،یک احتیاج گنگ و ضروری مارا به اینکار وادار می نماید.تمام حواس و اراده حیوانات را نیز همین احتیاج به خود جلب کرده و اغلب آدمیان وحشی بجز خوردن،لذت و خوشبختی دیگری سراغ ندارند.

مردمان متمدن اگرچه ادعای افکار عالیه می کنند اما مسئله خوردن و نوشیدن پیوسته فکر آنها را بخود مشغول نموده است و همه اعضای بدن غلام شکم می باشند و برای جستجو خوراک بکار می روند:حواش ظاهری کمک به راهنمایی در این تکاپو می نماید و اعمال روحیه برای بچنگ درآوردن و تشخیص خوبی و بدی خوراک ها بکار می رود.

 

ضرورت گیاهخواری چیست؟ تقدیم به طبیعت دوستان

این ویدئو به بررسی هزینه هایی که رژیم گوشت خواری بر کره زمین وارد می سازد می پردازد. با سلوچ همراه باشید.

این میل غریزی در حیوانات خیلی دقیق و موشکاف است. هرکدام از آنها خوراکی را که بر طبق ساختمان و احتیاجات بدنشان است به خوبی تمیز داده و همان را می خورند و لیکن از این قانون جانوری که سرپیچی می کند آدمیزاد است و گویا این حس در انسان متمدن وجود ندارد زیرا که دیده می شود هر گروهی از گله آدمیزاد خوراکی را برگزیده که اغلب متضاد دیگری است و از روی یک مدرک معینی پیروی نشده و همین نشان می دهد که انسان مانند ساید جانوران نمی تواند به خوراک خودش اعتماد داشته باشد. هیچ چیز در زندگانی آنقدر مهم نیست مگر طرز خوراکی را که انتخاب کرده اند چون از خوراک است که همه ما پرتو زندگانی خود را می گیریم و تاثیر انکار ناپذیری روی صفات ذهنی و قوای جسمانی ما دارد. تاریخ تمدن انسان نیز روی خوراک قرار گرفته سبب عمده اغتشاشات ، هجوم ها ، جنگ ها، مهاجرت ها ، کینه ورزی طبقات و شورش ممالک سر مسئله خوراک است(فواید گیاهخواری).

چیزی که اهمیت دارد ، باید دانست روی زمین ما که پر از محصولات طبیعی است با احتیاجات خودمان سنجیده و ما بین خوراک های رنگ برنگ ببینیم کدام یکی از نقطه نظر تغذیه طبیعی تر ، اخلاقی تر، و سالم تر و بالاخره بر سایر خوراک ها برتری دارد.

حیوانات را به سه دسته تقسیم کرده اند:گیاه خوار،گوشت خوار، همه چیز خوار ظاهرا انسان خودش را جزو دسته سوم معرفی می نماید.ما می رویم از روی علوم فلسفه و طبیعت و مشاهدات عملی و… نشان بدهیم که او به خطا رفته است و خورا سالم و طبیعی او نباتات (گیاهان) می باشد و همین موضوع اصلی این رساله است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.