ریکاوری پس از کوهنوردی و طبیعت گردی + تماشای ویدئو

دیروز یکی از دوستان کوهنورد را دیدم و پرسید، فلانی من الان بعد یک هفته هنوز خسته هستم و ماهیچه‌هام درد میکنه، چکار کنم؟

بشوخی گفتم من هنوز از کوه رفتن روز اولم در حال ریکاوری هستم،

و این شد علت طرح این پست، شاید مفید باشد هم برای خودم هم برای اون دوست عزیزم و هم شاید برخی دوستان.

در ادامه با سلوچ همراه باشید. ریکاوری پس از کوهنوردی و طبیعت گردی

ریکاوری پس از کوهنوردی و طبیعت گردی
ما هر میزان که بدن خود را برای یک فعالیت سنگین آماده کرده باشیم ممکن است باز هم بعد از کوهپیمای و فعالیت سنگین در عضلات خود احساس درد کنیم.

ریکاوری پس از کوهنوردی و طبیعت گردی

ببینید ما هر میزان که بدن خود را برای یک فعالیت سنگین آماده کرده باشیم ،

ممکن است باز هم بعد ازکوهپیمای و فعالیت سنگین در عضلات خود احساس درد کنیم.

این درد ناشی از از ترشح اسید‌لاکتیک و یا امکان پارگی فیبرهای عضلانی در مقیاس میکروسکوپی است.

معمولا این درد ۲۴ ساعت بعد از فعالیت شروع شده و تا ۴۸ ساعت ادامه دارد و در نهایت شروع به فروکش می‌کند.

در اینجا به چند راهکار ساده در جهت ریکاوری عضلات بعد از کوهنوردی اشاره می‌کنم:

۱ نوشیدن آب و مایعات

نوشیدن مقادیر کافی آب در راستای ریکاوری و بازتوانی عضلات و جایگزینی آب از دست رفته بسیار مهم است.

پیشنهاد من برید یک دستگاه ابمیوه و یا عصاره‌گیر بخرید، از این سرمایه کذاری پشیمان نمیشوید. ریکاوری پس از کوهنوردی و طبیعت گردی

۲ مصرف کربوهیدرات

عضلات ما در زمانی معادل دو ساعت پس از کوهنوردی نیاز به کربوهیدرات دارند.

بنابراین با مصرف مواد غذایی دارای کربوهیدات و البته مقادیری پروتئین می‌توانیم به تسریع بازتوانی عضلات کمک شایانی کنیم

زیرا مادر حین کوهنوردی مقادیر زیادی از انرژی انباشته شده در بدن را از دست میدهیم که اکنون نیاز به جایگزینی دارند. ریکاوری پس از کوهنوردی و طبیعت گردی

فواید دوش اب گرم برای بدن

دانلود ویدئو

۳ دوش گرفتن

هرچند دراز کشیدن در وان آب داغ بسیار هوس انگیز است اما از این کار باید خودداری کنیم،

آب داغ باعث گشادی رگها و در نتیجه تورم عضلات خواهد شد.

در عوض برای چند دقیقه دوش آب گرم و بلافاصله دوش آب خنک معجزه میکند و البته بهتر است که این فرایند را چند بار تکرار کنیم.

فواید دوش آب سرد

دانلود ویدئو
ریکاوری پس از کوهنوردی و طبیعت گردی

۴ استفاد از جورابهای Compression

این نوع جوراب باعث افزایش گردش خون در پاها و در نتیجه ریکاوری سریع‌تر و بهتر پاها می‌شود. تاثیرش باور نکردنی است.

۵ خواب کافی

خواب مناسب یک روش طبیعی است که طی آن عضلات هم رشد کرده و هم ترمیم می‌شوند.

ریکاوری پس از کوهنوردی و طبیعت گردی

بعد از کوهپیمایی بهتر است که چراغها را خاموش کنیم، تلفن را قطع و زنگ ساعت را از کار بیندازید

و در حالی که یک لیوان آب برای نوشیدن بالای سر خود قرار دادیم، خواب و استراحت کافی داشته باشید.

۶ پیاده روی سبک

فرایند بازتوانی و ریکاوری کامل معمولا ۳ تا ۷ روز زمان لازم دارد ،

ریکاوری پس از کوهنوردی و طبیعت گردی

نکته اینجاست که برای ریکاوری سریعتر استراحت مطلق لازم نیست بلکه پیادهروی در مسیر‌های ساده می‌تواند به تسریع در ریکاوری عضلات ما کمک کند. ریکاوری پس از کوهنوردی و طبیعت گردی

ریکاوری پس از کوهنوردی و طبیعت گردی

امیر سعید احمدی

بیشتر بخوانید:

بهترین میوه ها برای سلامت کوهنوردان کدام اند؟

 

مصرف آب و املاح در طبیعت گردی

 

در روز های صعود چگونه غذا بخوریم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.