راهنمای خرید طناب کوهنوردی برای صعود های زمستانه +ویدئو

راهنمای خرید طناب کوهنوردی برای صعود های زمستانه

اگر شما می خواهید برای صعود های زمستانه طناب بخرید بسته به کاربرد مورد نظر شما و نوع برنامه انتخاب های محدودی دارید ما اینجا انواع مختلفی از طناب های کوهنوردی را گرد آورده ایم. با سلوچ همراه باشید.

دانلود ویدئو 720p

راهنمای خرید طناب کوهنوردی

شرح ویدئو

تک طناب

این طناب که در سمت راست تصویر می بینید یک رول تک طناب است همانطور که می دانید تک طناب ها قدری زخیم تر هستند برای استفاده در کارگاهها مناسب ترند.

این رول 50 متر طول و 10 میلیمتر ضخامت دارد و از خانواده طناب های دینامیک (ارتجاعی) است که برای شرایط صعودزمستانه مناسب است.

بررسی سیستم حمایت تک طناب و نیم طناب

نیم طناب

این طناب هم می تواند گزینه مناسبی باشد اینجا یک رشته نیم طناب داریم که البته از خانواده طناب های دینامیک هستند و 50 متر نیز طول دارند و ضخامت آنها کمتر از 8.6 میلی متر است. (راهنمای خرید طناب کوهنوردی)

لذا این طناب اندکی نازک تر و سبک تر از تک طناب هاست اما شما باید دو رشته از آن را باخود ببرید.

در نهایت این طناب را به شما معرفی می کنیم:

این طناب ها گاه و بیگاه مورد استفاده کوهنوردان قرار می گیرند. شما می توانید از این طناب ها برای موقعیت های اضطراری و پیش بینی نشده استفاده نمایید یا مسیر هایی که نیاز چندانی به استفاده از طناب حمایت ندارند و شما می خواهید ایمنی بیشتری ایجاد نمایید. (راهنمای خرید طناب کوهنوردی)

طول طنابی که ما انتخاب می کنیم بسته به نوع صعود و نوع پیمایش متفاوت خواهد بود.

اگر شما قصد صعود به کوهی را دارید که مسیر های صعود و فرود طولانی دارد بهتر است از یک رشته طناب طولانی تر بخرید.

پیشنهاد می کنم برای حمایت بهتر و ایمنی بیشتر یک رشته طناب 60متری انتخاب مناسبی خواهد بود. (راهنمای خرید طناب کوهنوردی)

اما اگر به مسیر هایی می روید که مسیر های حمایت کوتاه تری دارند و مواضع ایمن زیادی در طول مسیر صعود وجود دارد یک رول طناب 50 متری برای شما کفایت می کند.

در نهایت باید بررسی کنید که به چه میزان انعطاف پذیری نیاز دارید همانطور که می دانید تک طناب ها انعطاف پذیری بالایی دارند و در هنگام حمایت از صعود و فرود به خوبی از خود خاصیت ارتجاعی نشان می دهند.

اما محدودیت هایی هم دارند مثلا زمانی که می خواهید هنگام تراورس حمایت انجام دهید یا زمانی که می خواهید از شیب های صخره ای عبور کنید برای شما دشواری ایجاد می کند و ممکن است طناب دچار پارگی شود.

ropetype

دورشته نیم طناب

برای حل این مشکل می توانید از دو رشته نیم طناب استفاده کنید در حرکت های تراورسی می توانید ابزار حمایت را جداگانه به هرکدام از طناب ها متصل کنید همچنین خطر اینكه هر دو طناب بر اثر لبه‌ی تیزسنگ آسیب ببیند بسیار كمتر می‌شود. (راهنمای خرید طناب کوهنوردی)

نیم طناب ها برای فرود مناسب ترند

علاوه بر این در صعود های زمستانی که شما با مسیرها با ناهمواری های مختلف مواجه می شوید نیم طناب ها برای فرود مناسب تر هستند. چرا که شما می توانید دو رشته نیم طناب را بهم متصل نمایید و از حد اکثر طول آن ها (50 متر) برای فرود استفاده نمایید.

در مقابل اگر شما یک تک طناب داشته باشید در هنگام فرود در بهترین حالت تنها از 25 متر آن می توانید استفاده نمایید در این ویدئو تلاش کردیم چند نکته کاربردی برای انتخاب طناب کوهنوردی مناسب را به شما ارایه کنیم.

البته باید از مربی کوهنوردی یا مسئول فنی گروهتان راهنمایی بگیرید نوع مسیری که قصد صعودش را دارید یا جنس ناهمواری ها در انتخاب طناب تاثیر گذار است.

نظر شما چیست؟ به نظر شما کدام طناب ها برای حمایت در صعود های زمستانه مناسب ترند؟ نظریاتو تجربیات خود را با ما دیگر سلوچی ها در میان بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.