راز پیشگیری از آسیب دیدگی در کوهنوردی و طبیعت گردی+ترجمه فارسی

ایا از آسیب دیدگی  خسته شده اید؟ راز پیشگیری از آسیب دیدگی در کوهنوردی

آیا از اینکه بطور مدام بین آسیب دیدن پشت سر هم و بهبود یافتن  احساس خوبی ندارید؟

اگر این چنین است بدانید که شما تنها در گیر این موضوع نمی باشید.

اغلب کوهنوردان یا دچار آسیب دیدگی شده اند و یا اینکه تلاش می کنند که که در جریان ورزش دچار آسیب دیدگی نشوند.

اگر شما هم با این موضوع موافق هستید بهتر است نگاهی به برنامه ورزشی(آموزشی) وبرنامه غذایی خود نمایید.

در ادامه با سلوچ همراه باشید.

راز پیشگیری از آسیب دیدگی در کوهنوردی و طبیعت گردی

راز پیشگیری از آسیب دیدگی در کوهنوردی و طبیعت گردی

برای دانستن این موضوع که آموزش های غلط می تواند منجر به ایجاد اسیب در فرد ورزشکار شود

لازم نیست که مربی کوهنوردی باشید . در بسیاری از موارد آسیب ایجاد شده بواسطه تکنیک ضعیف صعود ,

آماده نبودن بدن برای شروع ,عدم اطلاع از عملکرد ماهیچه های متضاد(عضلات آنتاگونیست یا مخالف،

عضلاتی هستند که ضد عضلات موافق عمل کرده و عضو را به وضعیت اولیه بر می گردانند) و فرود نا ایمن ایجاد می شود.

اگر که به صحت شیوه صعود خود مشکوک می باشید از یک دوست بخواهید از روش صعود شما فیلم برداری کند .

با مشاهده فیلم صعود خود می توانید ضعف و عادات غلطی که توسط شما در حین صعود اجرا شده است را ببینید

و از یک مربی مرتبط بخواهید با بررسی ویدیوی صعود نقاط ضعف تکنیک شما در جریان صعود را شناسایی کند.

اگر برای گرم کردن بدن  و کار کردن با عضلات انتاگونیست زمان صرف نکرده اید(بلد نیستید) راز پیشگیری از آسیب دیدگی در کوهنوردی

گرم کردن

بهتر است به مقالات فوق العاده  دکتر واگی در زمینه روش گرم کردن برای صعود بی خطر و راهنمایی پیشگیری

از آسیب هنگام کوهنوردی مراجعه نمایید.

اگر در زمینه فرود مشکل دارید بایستی نحوه ی فرود ایمن را تمرین کنید. شاید به نظر مضحک باشد ولی فرود ایمن یک هنر است.

در جریان فرود دیدن یک تخته سنگ به معنای استراحت و ارامش دادن به مچ پا برای محافظت از آن می باشد.

اگر قصد دارید لپ مطلب را در خصوص فرود ایمن بگیرید توصیه می شود ویدیوی مفید تکنیک های فرود را نگاه کنید.

شما چه یک حرفه ایی باشید یا یک اماتور در هنگام فرود بایستی با نگاه کردن از عملکرد اجزای پاهای خود آگاهی داشته باشید.

در پایان خود شما بهترین داور برای قضاوت در خصوص تکنیک فراز و فرود خود می باشید.

درد های مزمن و  شدید را جدی بگیرید به میزان کافی بخوابید و استراحت کنید.

در غیر اینصورت بدن خود را در معرض آسیب دیدن قرار داده اید. راز پیشگیری از آسیب دیدگی در کوهنوردی

راز پیشگیری از آسیب دیدگی در کوهنوردی و طبیعت گردی
رژیم غذایی:

علاوه بر آموزش مناسب، رژیم غذایی  سالم به شما در پیشگیری از ایجاد آسیب های ناخوشایند کمک می کند. اگر شما بطور متوالی دچار آسیب دیدگی می شوید وقت آن رسیده که نیم نگاهی به رژیم غذایی خود بیاندازید.

آیا به میزان فراوان نوشیدنی حاوی الکل  مصرف می کنید؟

آیا بیش از اندازه مواد قندی و شیرین استفاده می کنید؟

آیا به اندازه کافی آب می نوشید؟

آیا شما از محصول تازه(غیر کنسروی) استفاده می کنید؟


مصرف الکل:

این تصور وجود دارد که آبجو و کوهنوردی با هم هستند. اما اگر شما مدام اسیب دیده هستید

بهتر است که تا کسب بهبود مصرف آنرا قطع کنید. الکل از هر نوعی که باشد کند کننده سیستم عصبی

به خصوص مغز می باشد.به همین دلیل است که هنگام مستی مغز قادر به انجام محاسبات فرمول ها نمی باشد.

الکل به معنای واقعی مغز را کند می کند.اما این همه مشکلات نیست  علاوه بر سرکوب عملکرد مغز،

الکل همچنین باعث تضعیف عملکرد سیستم ایمنی بدن شما می شود، راز پیشگیری از آسیب دیدگی در کوهنوردی

و این باعث می شود روند بهبود شما به کندی انجام شود مقابله با عفونت و  معکوس شدن روند بهبود از مصایب مصرف الکل می باشد.

از اینرو اگر خواهان این موضوع هستید که وضعیت سیستم ایمنی شما ایده ال باشد مصرف الکل را جز در مواقع خاص محدود نمایید.

قند:

مصرف بیش از اندازه قند  یک توصیه اهریمنی است .

واقعیت این است که مصرف بیش از اندازه قند هیچ خاصیتی برای شما ندارد(بحث میوه جدا است).

مصرف قند بیش از حد  برای شما چه وقتی که سالم هستید و چه وقتی که آسیب دیده اید

بواسطه تغییر در نوع باکتری های رودذه ایی سلامت سیستم ایمنی شما را به خطر می اندازد.

مصرف بیش از حد قند با التهاب مزمن مرتبط می باشد. مصرف بیش از حد قند

به مثابه یک دشمن برای سیستم ایمنی شما در زمان نقاهت عمل می کند .

بجای زیاده روی در مصرف نوشیدنی های قند دار با مواد غنی شده با قند ( رد بول) مصرف آنها را قطع کنید

و شانس بهبود را برای بدن خود افزایش دهید.

برای دریافت راهنمایی در خوص نحوه محدود کرده مصرف قند می توان به مقالات مرتبط مراجعه کرد. راز پیشگیری از آسیب دیدگی در کوهنوردی

هیدراتاسیون (مصرف مایعات)

از قدیم ایام اهمیت تاثیر آب و الکترولیت بر سلامت بدن عنوان شده است .

از دست دادن آب بدن باعث افزایش خطر آسیب دیدگی و همچنین کاهش عملکرد می شود،

جهت  جلوگیری از آسیب دیدگی  هیدراتاسیون(تنظیم سطح مایعات) خود را جدی بگیرید. راز پیشگیری از آسیب دیدگی در کوهنوردی

از لحاظ فیزیولوژیک، از دست دادن آب بدن باعث کاهش قدرت عضلات و استقامت عضلات می شود

به عبارتی هیدراتاسیون  نقش مهمی در این مورددارد.

از دست دادن آب بدن خطر آسیب دیدگی تاندون، عضلات و مفاصل را افزایش می دهد.

چراکه آب به عنوان یک روان کننده بین سطوح عمل می کند.کم آب شدن بدن بطور مزمن فرد را  در معرض کمر درد،

درد عضلانی یا آسیب های تاندون های قرارمی دهد.

اگرتا کنون  در تمرین های طولانی و یا روزهای صعود از محلول های حاوی الکترولیت استفاده نکرده اید

قویا توصیه می شود از محلول های حاوی الکترولیت  و ترجیحا مارک و برند معتبر استفاده کنید. راز پیشگیری از آسیب دیدگی در کوهنوردی


کیفیت غذا

گام نهایی در رژیم غذایی سالم انتخاب مواد غذایی با کیفیت است.

استفاده از غذاهای آماده (کنسرو) باعث کاهش ارزش تغذیه ایی در رژیم غذایی افراد می شود

هرچند که مصرف الکل و نمک خود را کاهش داده باشند. البته اشتباه نشود این به معنای بد بودن تمام غذاهای آماده نمی باشد

اما اگر خواهان افزایش و تقویت عملکرد سیستم امینی خود هستید می بایست بر استفاده از مواد غذایی تازه تمرکز نمایید.

غذاهای خانگی بهترین گزینه در خصوص صرفه جویی در پول و اطمینان از سالم بودن غذا می باشد.

مصرف میوه های خام و سبزیجات  بهترین گزینه برای تامین ویتامین و  مواد معدنی و انتی اکسیدانها می باشد

در رژیم غذایی خود در عوض استفاتده از مکمل های غذایی می باشد.

به محض اینکه شما رژیم غذایی خود را اصلاح نمودید و اضافات را حذف کردید به بدن خود شانس بازسازی مناسب داده اید.

از لیستهای توصیه شده توسط مراکز معتبر در تامین و اصلاح رژیم غذایی استفاده نمایید. راز پیشگیری از آسیب دیدگی در کوهنوردی

راز پیشگیری از آسیب دیدگی در کوهنوردی و طبیعت گردی

نتیجه گیری:

این موضوع راز اجتناب از آسیب دیدگی است. اگر شما بطور مداوم آسیب  می بینید می بایست نگاهی به برنامه ورزشی

و رژیم غذایی خود داشته باشید اگر شیوه ورزش شما صحیح است باید در خصوص موارد ذیل سریعا اقدام نمایید. راز پیشگیری از آسیب دیدگی در کوهنوردی

قطع مصرف الکل

کاهش مصرف قند

استفاده از محلولهای حاوی الکترولیت در طول روز

انتخاب غذای تازه

ترجمه از: دکتر شهرام برفی

منبع

+بیشتر بخوانید:

تغذیه مناسب در کوهنوردی سنگین

 

مصرف آب و املاح در طبیعت گردی

 

تاثیر مصرف الکل بر کوهنوردان

 

ریکاوری پس از کوهنوردی و طبیعت گردی + تماشای ویدئو

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.