ذهن نیرومند ،نگاهی به زندگی بهترین بانوی سنگنورد جهان

ذهن نیرومند ، نگاهی به زندگی بهترین بانوی سنگنورد جهان

آشیما شیاشی،نوجوان سنگنورد آمریکایی اهل نیویورک است. او تنها ۱۵ سال سن دارد و توانسته تعادلی بین زندگی به عنوان یک سنگنورد حرفه ای و درس و فعالیت هایش به عنوان یک نوجوان و شرکت در رقابت های بین المللی سنگنوردی ایجاد نماید. با توجه به مسیر ها و دیواره هایی را که او موفق به صعود آنها شده است و سن و سال و جنسیتش بسیاری از کوهنوردان و سنگنوردان بزرگ او را بهترین سنگنورد دنیا می دانند.

دانلود ۷۲۰p

آشیما در باره صعود هایش می گوید :

“همیشه وقتی در یک مسابقه شرکت می کنم کمی دستپاچه می شوم لذا سعی می کنم که تمرکز خودم را حفظ کنم زمانی که گرم می کنم نیاز دارم که حسابی تمرکز کنم و زمانی که روی دیواره هستم تمام سعیم را می کنم تا بهترین عملکرد را داشته باشم.

من اهداف بزرگ زیادی دارم . بزرگترین هاشون رو اگه بخواهم بگویم:

قهرمانی در رقابت سنگنوردان زیر ۱۶ سال و صعود به مسیر هایی با درجه سختی ۵٫۱۵

a , b و در نهایت آرزو دارم که در رقابت های المپیک شرکت کنم.”

ذهن نیرومند

صعود به مسیری با درجه سختی V15

در سال ۲۰۱۵ آشیما توانست به عنوان اولین زن تاریخ مسیری با درجه سختی (V15) را صعود نماید او تنها ۱۴ سال سن داشت…. پس از به سرانجام رسانیدن اولین مسیر با سختی(V15) او موفق به صعود دومین مسیر با سختی (V15) در استرالیا شد.

 امیلی هارینگتون:

من گاهی نمیدانم چی باید درباره کاری که آشیما انجام می دهد بگم چرا که این صعود ها خیلی چشمگیر است و بسیار فراتر از توانایی های فردی در سن و سال او است و این یه کلاس جهانی برای آشیما به حساب می آید.(ذهن نیرومند)

الکس هانولد:

می دانید دیگران برای موفقیت های آشیما جشن می گیرند چرا که او نه تنها جوانترین کسی است که موفق به صعود به این مسیر ها شده بلکه اون اولین زنی است که توانسته مسیری با این درجه سختی را صعود نماید صادقانه بگویم آشیما بهترین بانوی سنگنورد آمریکاست.

امیلی هارینگتون:

آشیما خیلی با استعداده تنها کاری که فعلا باید انجام بده اینه که لذت ببره

ذهن نیرومند

خیلی باورنکردنی و شوک آور بود وقتی تونستم مسیری با سختی ۱۵ B را صعود کنم  واقعا باعث افتخارم بود زیراکه سنگنوردی چیزهایی زیادی به من داده و در من احساس خوبی ایجاد کرده است به همین خاطر احساس میکنم دارم دینم را به سنگنوردی ادا می کنم راستش من برنامه مشخصی برای به انجام رساندن آرزوهام در ذهنم دارم.

فکر می کنم اگر همچنان بر روی سنگنوردی تمرکز کنم به آرزو هایم دست می یابم سنگنوردی در من تغییرات زیادی ایجاد کرده است و باعث شده که بتوانم بر روی کارهایم به خوبی  تمرکز کنم و مانند یک انسان بالغ تصمیم گیری کنم چرا که سنگنوردی حرفه ای به نظم و انظباط خاصی در تمرین کردن احتیاج دارد تحصیل در مدرسه هم به انظباط و تمرکز نیاز دارد. لذا باید بگویم این هارا من از سنگنوردی آموخته ام…

آشیما مجبور به ترک مدرسه اش می شود

من زندگی در آمریکارا را اینجا از سه سالگی آغاز نمودم و با بسیاری از دوستانم از سه سالگی بزرگ شده ام و الان مثل برادر و خواهر هستیم از اینکه مجبورم از اینجا برم و دوستانم را ترک کنم غمگینم اما من باید به مدارس Pcs بروم. هیجان زده هستم  (مدرسه دانش آموزان درخشان) چون مدرسه فعلی ام به من اجازه شرکت در اردو های طولانی مدت صعود را نمی دهد. اینجوری من میتونم در رقابت های سنگنوردی شرکت کنم.

و زمان بیشتری را به ورزش حرفه ای اختصاص دهم و در نهایت از اینکه با کسانی هم کلاس می شوم که مثل من به امور دیگری اشتیاق دارند مرا هیجان زده می کند.(ذهن نیرومند)

مادر آشیما:

ما می خوایم که آشیما هر کاری رو که دوست داره انجام بده نمی خوایم وقتی بزرگ میشه و به گذشته نگاه می کنه احساس پشیمانی کنه تا امروز او خودش را به عنوان سنگنورد نیمه وقت می شناخت اما ما تصمیم گرفتیم که او یک دانش آموز نیمه وقت باشه و در عوض به یک سنگنورد حرفه ای بشه .

آشیما:

خانواده ام در حمایت کردن از من سنگ تمام گذاشتند و من همیشه از آنها سپاس گذار خواهم بود آنها با من به سفر می آیند مثلا پدرم هر زمانی که صعود دارم در کنارم است حتی در دوره های آموزشی در باشگاهم او مثل یک مربی در کنارم است سنگنوردی مثل یک بازی ذهن سالم می مونه و باید تعادل را درش رعایت کنم و وقتی بازی به سرانجام برسه من باید اون رو رها کنم زیرا که ممکنه بیش از غرق این بازی بشم و به یکباره ازش متنفر بشوم پس بهتره که گاهی که خسته میشم کمی استراحت کنم و به پشت سرم نگاه کنم.(ذهن نیرومند)

نفس عمیقی بکشم و دوباره با قدرت به کارم ادامه دهم چیزی که پدرم همیشه پیش از همه رقابت هایم به من می گوید این است که:

ذهن و روح قوی و آرامی داشته باش

چه در سنگنوردی و چه در زندگی ات…

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.