صعود: بازی فوق العاده برای کوهنوردان+واقعیت مجازی

پس از مدت ها انتظاردرسال جاری باورود هدست های واقعیت مجازی تحولی شگفت آور در دنیای بازی های ویدئویی پدید آمد . کرایتک، یک استودیو بزرگ بازی است که برای تشکیل تکنولوژی هنری و راه اندازی صعود،که بازی شبیه سازی سنگ نوردی واقعی است, شناخته شده است . ما با تهیه کننده اجرایی بازی الیاس فریمن در مورد تجربه کوهنوردی مجازی درباره این بازی فوق العاده برای کوهنوردان صحبت کرده ایم. با سلوچ همراه باشید.

این ایده صعود چگونه به وجود آمده است؟

ما می خواستیم یک تجربه خاص،که به صورت ویژه برای این سخت افزار جدید واقعیت مجازی (VR) طراحی شده است خلق کنیم.

برخی از بهترین طراحان ایده و نمونه سازی را جذب کردیم ،”ما چی میتونیم طراحی کنیم که در بازی واقعیت مجازی با عقل جور دربیاد؟” کوهنوردی تمرکز ما نبود، اما صخره نوردهایی را در تیم داشتیم. آنها شروع به آزمایش هایی درزمینه عمودی کردند و نمونه اولیه (بسیار اساسی) ساخته شد.حس تصوری که شما از بالا رفتن و دیدن محیط های اطراف می گیرید بسیار شگفت انگیزبود ، وما میدانستیم که چیزی خاص خواهیم داشت. سپس دیگر کوهنوردان حاضر در استودیو بسیار هیجان زده شدند و شروع به اضافه کردن گرانش به آن کردند. بازی شروع به شکل گرفتن کرد، و هیچ گزینه دیگری غیر از حرکت روبه جلو وجود نداشت. من آن را یک شبیه ساز نمی نامم،اما قطعا یک ماجراجویی صعودی خواهد  بود که شما می توانید در اتاق نشیمن خود داشته باشید.(بازی فوق العاده برای کوهنوردان)

این تجربه چگونه است؟

شما در بازی با دو دست نمایش داده می شوید، به شماراه های متفاوتی داده می شود، درجات مختلفی از سختی ومسیر های متعددی در آن دسته از شاخه های فردی وجود دارد.اساسا شما راه خود رابه بالا یک دست پس از دیگری می سازید. ما چالش هایی را به شما معرفی میکنیم و واحد استقامت برای دست های شما خواهیم داشت. شما نمی توانید برای مدت بسیار طولانی طاقت بیاورید زیرا استقامت تخلیه می شود و درنتیجه هم باعث رسیدن شما به جایی دیگر به صورت چنگ زدن با دو دست می شود و یا باعث نگه داشتن شما در وضعیتی طبیعی تر میشود. با اینکه شما برای لذت صعود می کنید، اما به دنبال سرعت و دقت نیز هستید. همانطور که شما به مرحله های سخت تر می روید، دستگیره های مختلفی را به شما نشان می دهیم. برای مثال یک گیره سنگی انزوالی وجود دارد؛ که پیش از فرو ریختن به شما چند ثانیه وقت می دهد. مکانیزم پودر مالیدن به دست ها نیز وجود دارد، اگر شما پودر بمالید تخلیه استقامت شما کندتر خواهد شد. تلفیق تمامی این ها باهم،بازی و مسیرهای بسیارجالبی را شکل می دهد.(بازی فوق العاده برای کوهنوردان)

چگونه بازیکن به صورت فیزیکی بازی را کنترل می کند؟

هدست مسیریابی می شود،بنابراین به هرجایی که نگاه می کنید ، همانجا دستان شما قرار خواهند گرفت. همچنین کنترل کننده ها را دردست خواهید داشت.گیره را که بکشید دستگیره را دردست خواهید داشت. کنترل کننده اصلی بازی اینگونه با آن کارخواهد کرد، اما سرانجام،کنترل کننده های لمسی را نیز اسفاده خواهیم کرد(کنترل کننده های پیشرفته تر).سپس شما دست خود را بالا خواهید برد و با کشیدن گیره به چیزی چنگ خواهید زد.

مکان های کوهنوردی کجا خواهد بود؟

اولین موقعیت آزادانه براساس خلیج هالانگ در ویتنام خواهد بود.ما نسخه ای مافوق واقعیت آنزا کار کرده ایم زیرا می خواستیم که گیم پلی را برای متوسط مشتریان جالب بسازیم نه کسی که مسیرهای زندگی واقعی را می شناسد. هدف این است که به مردم احساس واقعی صعود در آن محیط، منظره های بسیار زیبا و حس طبیعت را به آنها نشان بدهیم.همچنین در این بازی موقعیت آلمانی واتریشی کوه آلپ و یک دره عمیق و باریک صحرا را نیز داریم.(بازی فوق العاده برای کوهنوردان)

چگونه شما سقوط در واقعیت مجازی را اداره می کنید؟

واقعیت مجازی یک ماشین بسیار حساس است. چیزهای مشخصی شما میتوانید انجام دهید که خستگی ناشی از حرکت را ایجاد میکند.یکی از این فعالیت ها سقوط بدون هیچگونه کنترلی می باشد.بنابراین هنگامی که سقوط می کنید،در سایه ای سیاه محو خواهید شد. سقوط دراینجا همانند زمین خوردن که برای مغز فوق العاده مخرب می باشد، دردناک نخواهد بود.

هیچ چیز جالب دیگری که شما انتظارش را ندارید وجود دارد؟

یکی از چیزهایی که برداشت کردیم این بود؛ حتی مردمی که ترس از ارتفاع دارند می تواننددر بازی برای همیشه صعود کنند. آنها هیچ مسئله ای نخواهند داشت تا اینکه به یک جای بلند برسند. سپس احساس سرگیجه خواهند کرد زیرا می توانند از پرتگاه به پایین نگاه کنند. باز طوری تنظیم شده است که شما تمام این سرگیجه  را احساس نکنید و تنها کمی از آن را دریافت می کنید.(بازی فوق العاده برای کوهنوردان)

آیا تیم شمابرای تحقیقات به ورزشگاه ها و یا صخره های واقعی سرزده است؟

آنها برنامه هایی منظم برای رفتن به باشگاه ها برای بررسی انواع خاصی از دست جاها ودیگر اطلاعاتی راکه هنگام بازی سنگنوردان آشکار می شود ، دارند.

چالش برانگیز نیست که هم صخره نوردی را خلق کنید و همچنین بازی را برای متوسط مخاطبان جذاب بسازید؟

هدف ما بیرون رفتن و ساختن یک بازی صخره نوردی نبوده است. ما از زمین تا آسمان این بازی را مثل یک مکانیک علاقه مند برای (VR) واقعیت مجازی ساختیم. تنها علاقه ما به صخره نوردی معطوف شد. در حالی که قصد نداشتیم یک شبیه ساز بسازیم، دوستانی که به صورت منظم سنگنوردی می کنند معتقدند که واقعا احساس صعود به آنها دست می دهد و یا حداقل نزدیک به حسی که می شود از یک بازی گرفت. کوهنوردان تیم ما نکات مهم زیادی که آن را برای صخره نوردان اغواکننده تر کند به بازی افزوده اند .(بازی فوق العاده برای کوهنوردان)

آیا تصور می کنید که این بازی برای مردم الهام بخش شود و آنها را برای صعود کردن مشتاق کند؟

یکی از جالب ترین مسائل می تواند این باشد که مردم از طریق این بازی برای به طبیعت رفتن و صعود کردن مشتاق و علاقه مند شوند، تنها امیدوارم که بازی واقعیت مجازی با ایجاد ذهنیتی مثبت در مخاطبانی که در طول هفته از بازی کردن هیجان زده هستند به کوهنوردی و صعود در آخر هفته تشویق کند.

دانلود بازی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.